LTStraipsnyje nagrinėjama, kokie besimokančios organizacijos požymiai pasireiškia Šiaulių miesto gimnazijose. Tyrimu siekta empiriškai ištirti besimokančios organizacijos ypatumų raišką Šiaulių miesto gimnazijose. Tyrimas atliktas 4 Šiaulių miesto gimnazijose 2006 metų kovo – balandžio mėnesiais. Empirinio tyrimo duomenys atskleidžia pagrindinius pedagogų tobulėjimo motyvus, pateikia pedagogų atvirumo ir bendradarbiavimo besimokančioje organizacijoje situaciją, apibrėžia pedagogų mokymosi per veiklą ypatumus, išskiria pedagogų kompetencijų vystymo galimybes ir problemas. Tyrimo rezultatai rodo, kad Šiaulių miesto gimnazijų, kaip besimokančių organizacijų, bruožai nėra identiški teorinės analizės būdu suformuluotiems besimokančios organizacijos bruožams. Tačiau teorinio modelio ir empiriškai gautų faktų sugretinimas rodo artėjimo prie besimokančios organizacijos teorinio modelio tendenciją. Pedagogų nuomonės apie tobulėjimo paskatas struktūroje išryškėjo vidinio ir išorinio prado dimensijos. Mokytojai yra uždaresni mokymosi partnerystėje kontaktams su kolegomis ir tėvais. Tyrimo duomenys skatina prielaidą, kad tyrime dalyvavę Šiaulių miesto gimnazijų pedagogai vertina vidinius tobulėjimo veiksnius ir kiek skeptiškiau vertina inovacijas kaip tobulėjimo veiksnį. Mokytojų kompetencijos plėtotės veiksnių vertinimas besimokančios organizacijos požymių aibę praturtino labai prasminga pusiausvyros kategorija, t. y. mokymasis organizacijoje siejamas ne tik su išoriniais pradais. Turėtų būti sudaromos sąlygos ir individualiam apmąstymui, diskusijai su savimi.Reikšminiai žodžiai: Besimokanti organizacija; Besimokančios organizacijos; Besimokančios organizacijos požymiai; Požymiai; Characteristics of learning organization; Learning organization.
ENModern learning lasts all through the life and is existential state not only for a single person, but for any organization. These changes are education and training system challenges that become target ideas to reform education system fundamentally, according to the concept of a learning organization (Chapman, 1996). This shows the topicality of the research. The idea of learning organizations, its concept and implementation are being researched nowadays. In this case the essence of the research is the theoretical basis of B. Simonaitienė dissertation research and indicators of learning educational institutions composed by B. Simonaitienė. However, the geography of the research was changed into Šiauliai city. Hopefully, gymnasiums as learning organizations' situation could be potentially characterized as peculiar which is meaningful to research. The strategy of the learning organization is one of the alternative strategies of school development. The carried research and the collected data allow to rationally and conceptually prove gymnasiums development in Šiauliai so that regional educational system correspond to worldwide trends of educational change development and dimensions of European education. [text from author]