LTStrateginis valdymas taikomas tiek pelno siekiančiose, tiek ir jo nesiekiančiose organizacijose. Jis siejamas su perspektyvomis bei kaita, o tai yra neatsiejama švietimo sistemos dalis. Darbo tikslas - atskleisti švietimo sistemos strateginio valdymo ypatumus Lietuvoje. Dauguma autorių švietimo sistemą pateikia kaip visuotinės kaitos sudedamąją dalį, kur pagrindinės švietimo sistemos kaitą įgyvendinančios užduotys yra vizijos ir strategijos kūrimas, o svarbiausias švietimo sistemos kaitos elementas yra žmogus, savaip suvokiantis švietimo kaitą, išgyvenantis psichologinę įtampą, savaip interpretuojantis įvykius. Švietimo sistemos strateginiai objektai yra sprendimų priėmimas, vertybių sistemos, interesų grupės, ištekliai ir reguliavimas. Todėl svarbu tinkamai formuoti visuomenės požiūrį į visuomenės kaitą, gebėti ją valdyti bendravimo ir bendradarbiavimo pagrindu. Lietuvos švietimo strategijoje vienas iš prioritetų yra mokymosi visą gyvenimą užtikrinimas. Pagrindinis šio prioriteto uždavinys - pakeisti visuomenės nuostatą nuo mokymosi visam gyvenimui į mokymąsi visą gyvenimą. Nagrinėjant Lietuvos švietimo strategiją Europos Sąjungos kontekste, pastebima, kad akcentuojamos tos pačios švietimo vertybės: efektyvumas, atsakingas valdymas, racionalus išteklių naudojimas, socialinis teisingumas, atvira pilietinė visuomenė. Realizuojant švietimo sistemos strateginį valdymą ypatingas dėmesys skiriamas organizacinėms valdymo struktūroms bei švietimo sistemos valdymo lygių ir šalies švietimo įvaizdžio formavimo sąveikai užtikrinti.Reikšminiai žodžiai: Organizacinės valdymo struktūros; Organizacinės valdymo struktūros švietimo strateginiame valdyme; Strateginis valdymas; Švietimo sistema; Švietimo strateginiame valdyme; Educational strategic management; Educational system; Organizational management structures in; Organizational management structures in educational strategic management; Strategic management.
ENStrategic management is applied in both profit-seeking and non-profit organisations. It is related to prospects and changes, which are an inseparable part of the education system. The study aims to reveal the peculiarities of the strategic management of the education system in Lithuania. Most authors present the education system as the component of universal change, where the main objectives implementing the change of the education system are the creation of vision and strategy, and the key element is an individual who understands the change of education in his own way, experiences psychological tension and subjectively interprets events. The strategic objects of the education system are decision making, value systems, interest groups, resources and regulation. Therefore, it is important to properly form the public standpoint towards social change, be able to manage it on the basis of communication and cooperation. One of the priorities in the Lithuanian Education Strategy is ensuring lifelong learning. The main objective of this priority is to change the public standpoint from learning for the whole life to lifelong learning. If viewed in the context of the European Union, the Lithuanian Education Strategy highlights the same educational values: efficiency, responsible management, rational use of resources, social justice, and open civil society. The strategic management of the education system is realised by paying particular attention to organisational management structures and ensuring interoperability of education system management levels and the formation of the country’s education image.