LTPirmajame straipsnio skyriuje pagrindžiamas tarpkulturinės kompetencijos modelis, struktūra ir raida ugdymo bei mokymosi procese. Antrajame straipsnio skyriuje siūloma vertinant tarpkultūrinę kompetenciją ugdymo procese atsižvelgti į raidos aspektą, nustatyti įvairias tarpkultūrinės kompetencijos vystymosi bei tobulėjimo stadijas. Trečiajame skyriuje tarpkulturinės kompetencijos vertinimas diskutuojamas atsižvelgiant į naujo, netradicinio vertinimo tikslus ir metodus. Taikant naująjį netradicinį vertinimą iškeliami kiti tikslai nei tradiciniame vertinime: netradicinis vertinimas siekia ne tik įvertinti mokymosi rezultatus, bet skatinti ugdytinio norą, motyvaciją ir gebėjimą savarankiškai mokytis, reflektuoti savo patirtį, numatyti tolesnę kompetencijos ugdymo trajektoriją, mokytis bendradarbiauti su kitais, ugdyti perkeliamuosius gebėjimus. Ketvirtajame straipsnio skyriuje analizuojama užsienio šalių autorių patirtis vertinant ir matuojant tarpkultūrinę kompetenciją. Tarpkulturinės kompetencijos vertinimui būdinga strategijų, formų, metodų ir technikų trianguliacija, kad būtų galima priartėti prie holistinio kompetencijos vertinimo ir aprėpti visus tarpkulturinės kompetencijos komponentus (žinias, gebėjimus, nuostatas, asmenines savybes, kultūrinį sąmoningumą, metakognityvines strategijas) bei realizuoti kompetencijų ugdymu pagrįsto ir naujojo vertinimo tikslus atsižvelgiant i visų edukacinio proceso dalyvių (besimokančiojo, dėstytojo, organizacijos) interesus.Reikšminiai žodžiai: Netradicinis vertinimas; Patirtinis mokymas; Patirtinis mokymasis; Tarpkulturinė kompetencija; Tarpkultūrinė kompetencija; Tradicinis ir netradicinis vertinimas; Tradicinis vertinimas; Į kompetencijų ugdymą orientuotas vertinimas; Competence based assessment; Competence-based assessment; Competence-oriented education in the assessment; Experiental learning; Experiential learning; Intercultural competence; Non-traditional assessment; Traditional and non-traditional ways of assessment; Traditional assessment.
ENIn the article the possibilities of measuring and assessment of intercultural competence, competence assessment strategies, techniques and educational tools are discussed. The importance of intercultural competence in an organizational and educational context is emphasized. The structure of intercultural competence, the expression means and the development models are discussed. Assessment strategies and methods of intercultural competence are analyzed (questionnaires, competence files (portfolio), inventories, reflective journals, interview, scenarios, analysis of critical incidents, simulation games etc.) that are orientated to developing students' communication skills, interactive communication, reflection, research, professional skills and creativity at the same time. [From the publication]