LTKnygoje nagrinėjamos išorinės ir vidinės doktorantūros pokyčių Europoje prielaidos. Išryškinami tyrėjams būtini nauji gebėjimai ir bendrieji gabumai, aktualūs visuomenei, siekiančiai veiklą grįsti žiniomis. Sugretinami akademinių institucijų ir verslo požiūriai į svarbiausias daktaro kompetencijas, į doktorantų rengimo formas ir turinį. Įvardijamos subrendusių doktorantūros permainų kryptys, nagrinėjama, kaip jos turėtų įsitvirtinti Europos universitetų doktorantūros koncepcijoje. Pabrėžiama, kad didelį struktūrinį postūmį tobulinti doktorantūrą suteikė tai, kad ji buvo įtraukta į Bolonijos procesą ir buvo įvardyta kaip trečioji studijų pakopa. Analizuojama doktorantūros organizavimo ir finansavimo Europos valstybėse geroji praktika. Daugiausia dėmesio skirta Europos universitetų lygos principų ir nuostatų nagrinėjimui, doktorantūros tyrimą aplinkos ir studiją turinio sudarymui, tyrimų ir studijų tarpdalykiškumui, kultūros įvairovei ir mobilumui. Aptarta, kaip prie doktorantūros veiklos gerinimo gali ir turi prisidėti verslo institucijos Trečiame skyriuje pateikiamas trečiosios studijų pakopos (doktorantūros) organizavimo ir finansavimo Lietuvoje empirinis tyrimas.Reikšminiai žodžiai: Doktorantūros studijos Lietuvoje; Bolonijos procesas; Europos universitetas; Organizacijos tobulinimas; Doctoral studies in Lithuania; Bologna process; European university; Organizational improvement; Doktorantūra; Studijos; žinios; Tyrimai; Mokslininkai; Doctoral studies; Knowledge; Researchers; Scientists.
ENThe traditional way in Europe to join the 'rank and file' of the leading scientists and researchers has been via doctoral studies which have been based under distinctive national traditions, have had different forms, and still have different ways and understanding of granting degrees. The expansion of the European Union, the success of Bologna process in harmonising the first two levels of studics in Europe, and the enhancement of the role of knowledge in all spheres of life have led to the improvement and harmonization of doctoral studies. These thoughts run through the whole text of the monograph.