LTStraipsnyje pristatomi tyrimo, kuriuo siekta nustatyti, ar ankstyvasis užsienio kalbų mokymasis lemia vaikų požiūrį į gimtąją (lietuvių) kalbą, rezultatai. Tyrimas atliktas Kauno miesto mokyklose anketinės apklausos metodu apklausiant antrųjų ir penktųjų klasių mokinius (sudarytos trys grupės pagal anglų kalbos mokymosi patirtį) ir SPSS programa atliekant statistinę sukauptų duomenų analizę. Tyrimo rezultatai rodo, kad vaikų požiūris į lietuvių kalbą yra labiausiai susijęs su teigiamais vidiniais veiksniais – vaiko pomėgiu skaityti, rašyti ir kalbėti (atsakinėti į mokytojų klausimus): vaikai, mėgstantys šią veiklą, dažniausiai teigia, kad lietuvių kalbos pamokos jiems labai patinka. Vaiko požiūris į lietuvių kalbos pamokas yra šiek tiek susijęs su tėvų pagalba ruošiat šio dalyko namų darbus. Atlikta statistinė analizė nepatvirtino ryšio tarp vaiko požiūrio į lietuvių kalbą ir galimų neigiamų veiksnių: ilgos užsienio kalbos mokymosi trukmės, pomėgio žaisti kompiuterinius žaidimus ar žiūrėti filmus anglų kalba, namuose vartojamų užsienio kalbų ir kt. Taigi galima daryti prielaidą, kad požiūrį į gimtosios kalbos mokymąsi labiausiai lemia mokinių asmeninės savybės, įpročiai, pomėgiai ir tėvų nuostata atsižvelgiant į esamą poreikį padėti vaikui mokytis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ankstyvasis užsienio kalbų mokymasis; Gimtoji kalba; Lietuvių kalbos dėstymas mokykloje; Moksleivio psichologija; Teigiami vidiniai veiksniai; Early Foreign Language Learning; Early foreign language learning, positive internal factors; Native language; Psychology of pupils; Teaching Lithuanian at school; The Early Foreign Language Learning; The native language.
ENThe paper deals with the factors, which possibly influence the motivation of the native language learning. The study was carried out at Vytautas Magnus University (Kaunas), in a framework of a national project "Lietuvių vaikų kalba: įtakos ir tendencijos" ("Lithuanian Child Language: Influences and Tendencies"), supported by the grant No. LIT-1-18 from the Research Council of Lithuania. According to the methodology of cross-sectional investigations, a sample of three target groups was formed by an experience of foreign language learning. During the investigation, the respondents (2nd and 5th grade pupils) were asked to fill in a special questionnaire, where various external and internal factors (language environment and individual characteristics) were examined. After the statistic analysis of questionnaire data, the following can be stated. The attitude towards the native language learning is influenced mostly by positive internal factors, and the strongest correlation was observed between children’s interest in reading, writing and speaking, i. e. the children, who stated they like these activities, demonstrated more positive attitude towards the Lithuanian (native) language learning. The statistic analysis did not indicate any correlation between any other factors (including influence of early foreign language learning, home languages, computer games etc.) and children’s attitude to the Lithuanian language learning. [From the publication]