LTStraipsnyje aptariami įvairiose šalyse atliekami mokytojų patiriamo streso tyrimai. Literatūros analizė rodo, kad šiuos tyrimus skatina, iš vienos pusės mokytojų, kaip profesinės grupės, sveikatos būklė, pasitenkinimas darbu, intencijos keisti darbą. Iš kitos pusės — rūpestis moksleivių pažangumo kėlimu. Pateikiami autorių atlikto tyrimo, kuriame dalyvavo 300 Lietuvos mokytojų, duomenys. Tyrimo metu mokytojai įvertino įvairius savo darbo aspektus pagal patiriamą stresą. Nustatyta, kad didžiausią stresą mokytojams kelia ne darbas su mokiniais, mokymas, o didelė atsakomybė, vaidmenų gausa, apkrovimas „popieriniu darbu“. Mažiausiai streso kelia psichologinis klimatas mokykloje. Darbe analizuojamos mokytojų naudojamos streso įveikos strategijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojų stresas; Streso įveika; Teachers stress; Coping strategies.
ENMany researches carried out in different countries prove that teachers' job is one of the most stressful. The goal of present study is to explore sources of the stress experienced by Lithuanian teachers. 300 teachers (276 females and 24 males) from different towns and regions of Lithuania took part in the research. The research proved that Lithuanian teachers mostly experience stress due to plenty of paper work and different reports, and low salary. The atmosphere at school has least impact on teachers' stress. Teachers most often use rational stress-coping strategy. Correlation between teachers' age and use of the stress-coping strategies was observed. [From the publication]