Pedagogų požiūris į darnų vystymąsi : aktualumas ir plėtros galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų požiūris į darnų vystymąsi: aktualumas ir plėtros galimybės
Alternative Title:
Sustainable develoment: relevance and opportunities for development
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2006, 84, p. 15-23
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas pedagogų požiūris į darnų vystymąsi, išryškinant socialinių ekonominių ir ekologinių veiksnių sąsajas ir reikšmingumą, darnaus vystymosi nuostatų integravimo ugdymo procese aktualumą bei galimybes. Gvildenami šie probleminiai klausimai: koks šiuolaikinio pedagogo požiūris į darnų vystymąsi; ar suvokiamas darnaus vystymosi reikšmingumas ir svarba; ar fizine ir dvasine prasme pasirengta ryžtingiems žingsniams; ar pakanka žinių, gebėjimų ir kompetencijų darnaus vystymosi nuostatoms įgyvendinti; su kokiomis nenumatytomis kliūtimis ir sunkumais gali tekti susidurti. Tyrimo metu apklausta 260 pedagogų, dirbančių Klaipėdos miesto kolegijose, profesinėse, vidurinėse ir pradinėse mokyklose. Darnus vystymasis siejamas su ilgalaikiu ir stabiliu ekonomikos augimu, gamtinių išteklių ir aplinkos išsaugojimu bei pagrindinių žmonių poreikių tenkinimu, o vieno kurio nors aspekto ignoravimas gali turėti neigiamos įtakos ekosistemos pusiausvyrai. Todėl galima teigti, jog visi veiksniai: ekonominis, ekologinis ir socialinis – vienodai reikšmingi ir svarbūs siekiant visuomenės gerovės ir saugumo. Švietimas darniajam vystymuisi – kaip alternatyva siekiant išvengti ekosistemų žūties, daugelio problemų, kurios trukdo siekti gyvenimo kokybės dabartinei ir ateinančioms kartoms. Didžioji dalis pedagogų yra linkę manyti, kad švietimas ir nuolatinis visuomenės informavimas gali nulemti visuomenės darnų vystymąsi, todėl švietimui priskirtų pagrindinį vaidmenį.Reikšminiai žodžiai: Darnus vystymasis; Darnaus vystymosi nuostatos; Gyvenimo kokybė; Sustainable development; Sustainable development provisions; Quality of life.

ENThe article analyses the attitudes of pedagogues towards sustainable development by highlighting the links and significance of social, economic and ecological factors, the topicality and opportunities for integration for sustainable development provisions into educational process. The following questions are discussed. What is the attitude of modern pedagogues towards sustainable development? Do they fully perceive its significance? Are they ready physically and morally for firm steps? Do they possess sufficient amount of knowledge, skills and competences for implementation of ideas on sustainable development? What unexpected obstacles and difficulties can they face? 260 pedagogues of colleges, vocational training schools, secondary and primary schools of Klaipėda were surveyed in the course of the research. Sustainable development is related to long-term and stable economic growth, preservation of natural resources and environment and satisfaction of people’s main needs, whereas, ignorance of any of the aspects may have a negative impact on the balance of the ecosystem. Therefore, it can be claimed that all the factors, i.e. economic, ecological and social factors, are equally significant and important while seeking social welfare and security. For sustainable development, education is an alternative while seeking to avoid collapse of ecosystems, a great many of problems impeding the development of life quality for the modern and future generations. The majority of pedagogues tend to believe that education and constant public awareness-raising may determine sustainable development of society, therefore, the role of education is primary.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19842
Updated:
2018-12-17 11:54:02
Metrics:
Views: 66    Downloads: 9
Export: