LTStraipsnyje svarstomos tautinės kultūros ir tautos tapatumo problemos. Darbe keliamas klausimas, ar tautinė kultūra, būdama atvira kultūriniams mainams, gali išlikti individuali. Keliama analogija tarp tautos egzistencijos tautų bendrijoje ir individo – visuomenėje. Jei individo būtis skleidžiasi tik kaip sambūvis su kitais, ar tą patį galima pasakyti apie tautą? Nagrinėjant tautos kultūros ir egzistencijos klausimus plėtojamas įvairiapusis egzistencinis, fenomenologinis ir hermeneutinis požiūris. Svarstoma, kokios galimybės išlikti tautinei kultūrai globalizacijos sąlygomis. Teigiama, kad kultūra kuriama ir palaikoma tik kaip individuali visuma; tapusi visuotine arba niekieno, ji praranda ir savo autentiškumą, vadinasi, nustoja būti kultūra. Iš čia kyla kita prielaida: transnacionaliniai kultūriniai dariniai, pavyzdžiui, Europos ar Vakarų kultūra, egzistuoja ne kaip tautinių kultūrų suma, o kaip sankloda, kur dalys ir visuma viena kitą apibrėžia. Kitaip sakant, šie kultūriniai dariniai gyvybingi tik tuomet, kai tautinės kultūros yra neatskiriami jų sandai, savo siekiais formuojantys visumą. Sandų tikslinga dermė – visumos rišlumo ir stabilumo sąlyga. Individualų gyvenimas skleidžiasi kaip sambūvis su kitais individais. Tautą taip pat galima traktuoti kaip nuo gimimo iki mirties gyvenantį individą. Toks požiūris verčia plėsti žvilgsnį tiek pirmyn, tiek atgal, tiek kuriant savo tautos gyvenimo tikslus, tiek įvardijant praeitį.Reikšminiai žodžiai: Egzistencija; Globalizacija; Individas; Tauta; Tautinė kultūra; Tautos egzistencija; Tautos tapatumas; Existence; Existence of nation; Globalisation; Globalization; Individual being; Nation; National culture; National identity.
ENThe national culture in the conditions of globalisation is investigated in the article. The author asks what place has the culture of small nations in the global context, what is the future for their being? The author tries to answer to these questions with the help of the concepts of existential phenomenology. The nation is interpreted as individual being. The author supposes that the creativity of the nation goes from being to death. The culture of other nations is a necessary condition of the cultural existence of a nation. Thanks to other nations, we correct our perspectives of the future and the sense of the historical past. In this way, they take part in the creation of life's project in our nation. [text from author]