LTSenovės kronikininkai ir naujųjų laikų istorikai bei rašytojai plačiai išgarsino, kaip Trakų kunigaikštis Kęstutis pateko į Vokiečių ordino nelaisvę ir paspruko. Dalykas atrodo aiškus tol, kol skaitai šiuos darbus. Tačiau užtenka juos sugretinti su šaltiniais ir kyla tam tikrų abejonių dėl šio iš esmės detektyvinio įvykio skaidrumo. Siame straipsnyje ketinama veikiau formuluoti klausimus ir preliminarias išvadas negu pateikti galutinius atsakymus. Jame taip pat bandoma įvertinti Kęstučio ir Vokiečių ordino santykius. Straipsnyje aptariamos istoriografijoje nusistovėjusios nuostatos dėl Kęstučio pabėgimo iš Marienburgo, kur jis buvo Vokiečių riterių laikomas nelaisvėje ir pateikiama nauja garsiojo Kęstučio patekimo į kryžiuočių nelaisvę ir pabėgimo iš Marienburgo pilies interpretacija. Pagrindinis šaltinis yra Vygando Marburgiečio kronika. Remiantis šiuo ir kitais šaltiniais įžvelgiamas neteisingas datavimas ir skirtingų įvykių aprašymai, taip pat pateikiamas naujas požiūris į vykdomą Kęstučio ir Algirdo politiką.Reikšminiai žodžiai: Algirdas, 1296-1377; Kęstutis, Lietuvos didysis kunigaikštis, 1300-1382; Lietuvių ir kryžiuočių karai XIV a; Lietuvos kunigaikštis Kęstutis; Marienburgas; Nelaisvė; Pabėgimas; Vokiečių Ordinas (Teutonic Order; Kryžiuočių ordinas); Algirdas; Captivity; Kęstutis; Kęstutis, the duke of Trakai (Lithuania); Marienburg; The Teutonic Order; The flight; Wars between Lithuanians and Teutonic Knights in the 14th c.
ENAncient chroniclers as well as historians and writers of the modern age glorified the imprisonment of Kęstutis, the Duke of Trakai, by the Teutonic Order, and his flight from the captivity. This matter seems clear as long as one reads these works. However, once they are set against the source material, certain doubts with regard to the transparency of this event arise. This article aims to formulate questions and preliminary conclusions rather than to come up with final answers. It also attempts to evaluate Kęstutis’s relations with the Teutonic Order in general. The article discusses the built-in opinions in the historiography regarding Kęstutis’ flight from Marienburg, where he was imprisoned by the Teutonic Order, and offers a new interpretation of how Kęstutis was taken prisoner and later escaped from Marienburg. The chronicle by Wigand of Marburg is the main source of the work. Based on the chronicle and other sources, the author sees errors in the date determination and different descriptions of events, and offers a new approach to the politics performed by Kęstutis and Algirdas.