LT[...] Lietuvoje Bažnyčia kartu su archivyskupijų šeimos centrais tobulina sužadėtinių rengimo santuokai neformalaus ugdymo programą (toliau tekste SRSP). [...] SRSP turinį sudaro teorinės paskaitos, grupinės ir individualios praktinės užduotys. Didžioji programos dalis skirta sužadėtinių tarpusavio supratimo stiprinimui, tarpusavio santykių kultūros tobulinimui. Sužadėtinių rengimo santuokai užsiėmimus veda pasirengę bendradarbiai - medikai, teisininkai, pedagogai, psichologai, kunigai, išmanantys Bažnyčios mokymą. Tačiau ši ugdomoji veikla kol kas grindžiama empiriniu patyrimu, nėra įprasminta teoriškai, atsižvelgus į šalies tradicijas ir Lietuvos visuomenės, katalikų bažnyčios poreikius. Paskaitų ciklai paprastai organizuojami Šeimos centruose yra per trumpi, todėl, norėdami gauti statistiškai reikšmingą pokytį, analizavome sužadėtinių požiūrį į krikščioniškąsias šeimos vertybes prieš kursų ir po jų. Todėl buvo išplėsti duomenų rinkimo metodai: dokumentai nagrinėti jų programos turinio, apimties ir duomenų atžvilgiu, programa buvo nuolat stebima ją aprašant (nestruktūrizuotas, holistinis požiūris), buvo dalyvaujama paskaitose (tyrimo lauke); atliekamas struktūruotas interviu su programos dalyviais, taikomi statistinės analizės metodai. Visi gauti tyrimų duomenys apdoroti naudojantis originalia duomenų apdorojimo programa SKIBIS (B. Bitinas, D. Mušinskas). [Iš leidinio]
ENIn Lithuania the Church, in cooperation with archdioceses’ family centres has been improving the programme of informal preparation of engaged persons for matrimony (further – the programme). [...] The content of the programme includes theory lectures and individual and group practical tasks. The major part of the programme is dedicated to strengthening of mutual understanding between the engaged persons and development of the culture of mutual relations. The sessions are given by well prepared persons, i. e. medical doctors, lawyers, pedagogues, psychologists, priests, who are well familiarized with the teachings of the Church. However the said activities are still based by empirical experience, they are not sensed theoretically, taking into consideration the Lithuanian traditions and the needs of the country’s society and the Catholic Church. The lecture cycles, usually arranged at family centres are too short therefore, in order to reach a statistically significant change, the engaged persons’ view of the Christian family values before and after the course were analyzed and the data collection methods were extended: the documents were analyzed in terms of content, scope and data of the programme, the programme was continuously monitored by describing it (a non-structured, holistic approach), there was participation in lectures (in the field of research); structured interviews with the programme participants were arranged and statistic analysis methods were applied. All the obtained data were processed by using the original data processing programme SKIBIS (B. Bitinas, D. Mušinskas).