Lietuvos katalikiškųjų gimnazijų veiklos 1918-1940 m. ir 1990-2008 m. pedagoginiai aspektai : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos katalikiškųjų gimnazijų veiklos 1918-1940 m. ir 1990-2008 m. pedagoginiai aspektai: disertacija
Publication Data:
Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2009.
Pages:
244 p
Notes:
Diseratcija rengta 2000-2008 metais Klaipėdos universitete. Dr. disertacija (socialiniai m.)--Klaipėdos universitetas, 2009. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Pedagogical aspects in activity of Lithuanian catholic gymnasia in 1918-1940 and 1990-2008 Klaipėda : Klaipėdos universiteto leidykla, 2009. 45 p. : iliustr
Summary / Abstract:

LTDisertacijoje nagrinėjama katalikiškųjų gimnazijų veikla Lietuvoje. Tyrimo objektas - Lietuvos katalikiškųjų gimnazijų veiklos pedagoginiai aspektai. Analizuojant gimnazijų ištakas, pristatyti katalikiškųjų mokslo įstaigų raidos bruožai, jų vaidmuo Lietuvos švietimo istorijoje. Tiriamos sociopolitinės katalikiškųjų gimnazijų veiklos sąlygos Lietuvoje 1918-1940 m. ir 1990-2008m., atskleidžiami pagrindiniai Lietuvos katalikiškųjų gimnazijų veiklos pedagoginius aspektus įtakojantys bažnytinės ir valstybinės švietimo politikos veiksniai, lemiantys šių ugdymo institucijų fenomenalumą. Pagrindžiamas katalikiškųjų gimnazijų veiklos pedagoginių aspektų tyrimo teorinis modelis. Sudaryto modelio pagrindu atlikus archyvinės medžiagos analizę bei empirinį kokybinį tyrimą, atskleidžiami katalikiškųjų gimnazijų pedagoginės veiklos 1918-1940 m. ir 1990-2008 m. ypatumai ugdymo sąlygų, ugdymo turinio ir ugdymo dalyvių aspektais. Pirminiai archyviniai šaltiniai, kuriais remiasi tyrimo istorinė dalis, įgalina objektyviau vertinti ankstesnes ir daryti naujas edukacines įžvalgas Lietuvos švietimo istorijoje. Dabarties katalikiškųjų gimnazijų tyrimai atskleidžia katalikiškosios ugdymo krypties tęstinumo ir aktualumo prielaidas. [Iš leidinio]

ENThe dissertation analyzes the activities of Catholic gymnasiums in Lithuania. The subject of the study is the pedagogical aspects of the activities of Lithuanian Catholic gymnasiums. When analyzing the beginnings of the gymnasiums, the traits of development of Catholic educational institutions and their role in the history of education in Lithuania are presented. The social-political conditions for the activities of Catholic gymnasiums in Lithuania in 1918-1940 and 1990-2008 are examined and the main factors of the educational policies of the church and the state, influencing the pedagogical aspects of the activities and determining the exceptionality of Lithuanian Catholic gymnasiums are revealed. The theoretical model for examination of the activities of the Catholic gymnasiums in pedagogical terms is substantiated. Upon performing the analysis of archive materials and an empirical quality study on the basis of the said model, the peculiarities of the pedagogical activities of the Catholic gymnasiums in 1918-1940 and 1990-2008 are revealed in terms of conditions, content and participants of the educational process. The primary archive sources, basing the historical part, provide the possibility for a more impartial evaluation of the previous and making new educational insights in the history of education in Lithuania. The studies of the present Catholic gymnasiums reveal the preconditions for the relevance and continuity of the Catholic direction of education.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19622
Updated:
2022-02-07 20:09:32
Metrics:
Views: 22
Export: