LTŠiame straipsnyje siekiama pažvelgti į socialinio darbo kaip profesijos raidą bei socialinio darbo studijų plėtrą skirtingose Europos šalyse: Pietų Europai atstovaujančioje Graikijoje, žemyninėje Vokietijoje ir Rytų Europą reprezentuojančioje Lietuvoje. Straipsnyje taikoma komparatyvinė tyrimo metodologija: į socialinio darbo raidą žvelgiama iš istorinės perspektyvos. Analizuojamos socialinio darbo ir jo studijų ištakos, pirmųjų mokyklų įkūrimas, tolesnė studijų plėtra, studijų standartų formalizavimas ir pan. Taip pat lyginama Graikijoje, Vokietijoje ir Lietuvoje organizuojamų socialinio darbo studijų trukmė ir lygiai, kreditų sistema, pagrindiniai studijuojami dalykai, specializacijos. Visoms trims šalims bendra yra tai, kad socialinio darbo kaip profesijos suvokimui, profesinės pagalbos poreikiui ir apskritai socialinio darbo raidai didžiausią įtaką turėjo šalyse vykusios socialinės, ekonominės, politinės transformacijos. O skirtumai dažniausiai išryškėja, kai analizuojamos socialinio darbo raidos stadijos ir plėtros greitis. Kalbant apie socialinio darbo studijų organizavimą pastebima, kad visose šalyse pagrindiniai studijų dalykai sutampa, skiriama nemaža dėmesio praktikai, taip pat siūloma gana daug specializacijų. Pagrindinius skirtumus lemia bakalauro ir magistro pakopų išskyrimas ir kreditų sistema. Vis dėlto šie skirtumai yra gana sąlyginiai, kadangi šalys yra pasirašiusios Bolonijos deklaraciją, kurios pagrindu yra siekiama sukurti bendrą aukštojo mokslo erdvę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Graikija; Socialinio darbo programa; Socialinio darbo raida; Socialinio darbo studijos; Socialinis darbas; Vokietija (Germany); Germany; Greece; Lithuania; Social work; Social work development, social work curricula; Social work education.
ENThis article deals with the development of the profession of a social worker and the social work studies in various European states: Greece representing Southern Europe, mainland Germany and Lithuania representing Eastern Europe. The author of the article applies the comparative research methodology: development of social work is analysed from historical perspective. Origins of social work and studies thereof as well as establishment of new schools, further development of social work studies, formation of standards, etc. are analysed. The author also compares the duration and levels, system of credits, key study subjects, and specialisations of social work study programmes offered in Greece, Germany and Lithuania. The fact that the perception of social work as a profession, demand for professional help and the overall development of social work were greatly influenced by the country’s national, economic and political transformations can be observed in all the three states. The main differences are usually observed when analysing stages and pace of social work development. As far as organisation of social work studies is concerned, the key study subjects are the same in all the three states. A great deal of attention is paid to practical activities, and a number of specialisations are offered. The main differences are determined by difference in bachelor and master divisions and the systems of credits. However, these differences are rather relative, since the states have signed the Bologna Declaration, the aim of which is to create a common higher education area.