LTDisertacijos tyrimo objektas - religinio ir pilietinio ugdymo ryšys suderinamumo ir papildomumo aspektais. Tyrimu siekta atskleisti religinio ir pilietinio ugdymo ryšio, šių dviejų sričių suderinamumo ir papildomumo teorines ir praktines galimybes. Pilietinio ir religinio ugdymo suderinamumo ir papildomumo analizė remiasi ugdymo turinio bendrojo lavinimo mokykloje prieštaravimų ir studentų pilietinės ir religinės socializacijos ypatumų identifikavimu bei pilietiškumo ugdymo religinėse aplinkose, taikant kooperuotų studijų metodą, realizavimu. Tyrimu siekta atsakyti į šiuos klausimus: Kaip siejasi teoriniai pilietiškumo ir religingumo konceptai? Kaip siejasi religingumo ir pilietiškumo formos? Kaip teoriniu požiūriu gali būti pasiekiama religinio ir pilietinio ugdymo vienovė, suderinamumas ir tarpusavio papildomumas? Kokiais ugdymo tikslų ir ugdymo turinio prieštaravimais pasižymi religinis ir pilietinis ugdymas Lietuvoje? Kokias ir kaip pilietiškumo kompetencijas ugdo religijos (tikybos) vadovėliai? Kaip pasireiškia ir siejasi asmens pilietiškumas ir religingumas? Kaip pilietiškumas ir religingumas gali būti traktuojami kaip asmens socializacijos ir ugdymo rezultatas? Kokios yra pilietinio ugdymo religinio pažinimo kontekste teorinės ir praktinės sąlygos? Kokie ugdymo metodai gali būti taikomi derinant pilietinį ir religinį ugdymą? Kiek veiksmingas, ugdant pilietiškumą, gali būti kooperuotų studijų metodas, realizuojamas religinėse aplinkose? Kokia dinamika pasižymi studentų pilietiškumo ugdymas taikant kooperuotų studijų metodą religinėse aplinkose?. [Iš leidinio]
ENThe object of the thesis is the relation between religious and civil education in terms of compatibility and supplementation. The study is aimed at revealing the theoretical and practical possibilities of compatibility and supplementation of the relation between civil and religious education. The analysis of compatibility and supplementation between civil and religious education is based on the identification of the contradictions of the content of education in comprehensive schools and the features of religious and civil socialization of students and implementation of civil education in religious environments by applying the method of cooperated studies. The study aims at providing the answers to the following questions: How the theoretic concepts of public spirit and religiousness are related? How the forms of public spirit and religiousness are related? How, in terms of theory, the unity, compatibility and mutual supplementation of civil and religious education can be reached? Which contradictions of the content and objectives of education are characteristic of the religious and civil education in Lithuania? Which competences of public spirit are educated by religion course books and how? How the public spirit and religiousness of a person is manifested? How can public spirit and religiousness be treated as a result of education and socialization of a person? Which are the theoretic and practical conditions of civil education in the context of religious cognition? Which educational methods can be applied when coordinating civil and religious education? How can the method of cooperated studies, implemented in religious environment, be efficient in developing of public spirit? Which dynamics are characteristic of the education of public spirit by applying the method of cooperated studies in religious environments?.