LTDisertacijoje pagrindžiamas įrodymais grįstos mokytojo veiklos veiksmingumas, ugdant emocijų ir elgesio sutrikimų turinčius mokinius bendrojo lavinimo mokykloje. Įrodymais grįstos mokytojo veiklos veiksmingumas analizuojamas dviem kriterijais: mokytojo mokymasis veikiant bei emocijų ir elgesio sutrikimų turinčio mokinio pozityvaus elgesio palaikymas. Atlikus kokybinį tyrimą, apibūdinamos mokytojų veiklos ir patirtys, apibrėžiami mokytojų vykdomų veiklų, konstruojamų sąveikų su emocijų ir elgesio sutrikimų turinčiu mokiniu tipai. Vykdyti veiklos tyrimai dalyvaujant, siekiant giliau pažinti emocijų ir elgesio sutrikimų turinčio mokinio ugdymo proceso realybę bei ją keisti, skatinant įrodymais grįstas mokytojų veiklas bei emocijų ir elgesio sutrikimų turinčio mokinio pozityvaus elgesio palaikymą. Atlikta tyrėjos vaidmens refleksija atskleidžia visapusišką tyrėjos įsitraukimą ir įtaką tyrimo procesui, nuolat stebint ir aktualizuojant asmeninę tyrėjos sąveiką su dalyviais, asmenines reakcijas, susiejant teorinius konceptus, praktines veiklas ir refleksijas. Disertacijoje detaliai apibrėžiami emocijų ir elgesio sutrikimų turinčių mokinių ugdymo konceptai, įrodymais grįstos mokytojo veiklos struktūra ir principai, pristatomos ugdymo proceso realybėje vykdytos veiklos. Remiantis atlikto disertacinio tyrimo rezultatais, pateikiamos empiriškai pagrįstos praktinės rekomendacijos mokiniams, tėvams, mokytojams ir specialistams bei mokslininkams. [Iš leidinio]
ENThe thesis substantiates the efficiency of evidenced activities of a teacher when teaching students with emotional and behavioural disorders in comprehensive schools. The efficiency of evidenced activities of a teacher is analyzed according to two criteria: the teacher’s learning by acting and keeping of positive behaviour of a student with emotional and behavioural disorders. Upon performing a quality study, the teachers’ activities and experience are characterized and the types of activities, performed by teachers and the constructed interactions with students with emotional and behavioural disorders are defined. For the purpose of getting a better understanding of the reality of the process of teaching a student with emotional and behavioural disorders and being able to influence the reality by encouraging evidenced teacher activities and keeping positive behaviour of a student with emotional and behavioural disorders, the studies of activities were performed in participation. The performed reflection of the role of the researcher reveals the universal involvement of the researcher and her influence on the research process by performing a continuous supervision and actualization of the personal relation with the participants and the personal reactions, by relating the theoretical concepts, practical activities and reflections. The thesis provides detailed definitions of the concepts of teaching of students with emotional and behavioural disorders, the structure and principles of evidenced teacher activities and presents the activities, performed by the teaching process in reality. Referring to the results of the thesis, the empirically substantiated recommendations for students, parents, teachers, specialists and scientists are provided.