Additional information about the sources of Michele Arcangelo Palloni's artistic language

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Additional information about the sources of Michele Arcangelo Palloni's artistic language
Alternative Title:
Informacija apie naujus šaltinius Mikelandželo Pallonio meninės kalbos tyrimams
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV]. 2008, t. 51, p. 75-89. LDK sakralinė dailė: atodangos ir naujieji kontekstai
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama įžymaus XVII a. pab. - XVIII a. pr. Lietuvoje ir Lenkijoje dirbusio dailininko Mikelandželo Palionio kūryba, pateikiami iki šiol nežinoti jo biografijos faktai (pvz., patikslinama jo gimimo data - 1642 m., vieta, tėvų vardai), pristatomi naujausi duomenys apie ankstyvąjį jo kūrybos laikotarpį, studijas Italijoje, meninę Florencijos aplinką, suformavusią dailininko meninės kalbos bruožus. Nurodoma, kad svarbiausiu dailininko mokytoju buvo įžymus to meto Florencijos tapytojas Baldassarre Franceschini (Frančeskinis), vadinamas Volterrano. Tikėtina, kad jaunas dailininkas bendradarbiavo su savo mokytoju tapant freskas Niccolinio koplyčioje Šv. Kryžiaus (Santa Croce) bažnyčioje (1655-1661) Florencijoje. Straipsnyje aptariami tyrinėtojo naujai Palloniui atributuoti kūriniai, tarp jų - ankstyviausias žinomas savarankiškas darbas - freska, vaizduojanti Nukryžiuotąjį su švč. Mergele Marija, šv. Jonu ir šv. Jeronimu Campio miestelio bažnyčioje. Remiantis šiais duomenimis analizuojama Florencijos meninėje aplinkoje susiformavusi dailininko meninė kalba, kurios bruožai išliko ir jam dirbant Lietuvoje bei Lenkijoje. 1674-1676 m. dailininkas pradėjo bendradarbiauti Medičių gobelenų manufaktūroje Florencijoje (kūrė įžymių XVI a. kūrinių kopijas, kartonus gobelenams). Kopijuodamas labiau susipažino su XVI a. Florencijos tapytojų, tokių kaip Andréa del Sarto ar Francesco Salviati, kūryba bei baroko epochos meistrų (Pietro da Cortona) darbais, tai turėjo didelės įtakos jo meninio skonio susiformavimui.Jei vėlesnėje j o kūryboje galima įžvelgti kitų mokyklų - Venecijos, Romos ar Emilijos regiono - įtakas, jos vis tiek yra persunktos florentietiška dvasia. Volterrano ir kitų Florencijos dailininkų įtaka Palionio stiliaus susiformavimui buvo didžiulė, ji matoma lyginant šių kūrėjų darbus ir Palionio kūrinius Pažaislyje, Vilniaus katedros Šv. Kazimiero koplyčioje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Michelangelo Palloni; Barokas; Florencija; Lietuvos tapyba; Michelangelo Palloni; Baroque; Florence; Lithuanian painting.

ENThe article discusses the oeuvre of the famous painter Michèle Palloni, who worked in Lithuania and Poland at the turn of the 17th and 18th century. A lot of attention is paid to the information discovered by the investigator about the early period of his oeuvre, studies in Italy and the artistic environment of Florence that shaped the features of the artistic language of the painter. These features are disclosed in his later oeuvre, including the painted works created in Pažaislis. [From the publication]

ISBN:
9789955854258
ISSN:
1392-0316
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19569
Updated:
2018-12-17 12:20:00
Metrics:
Views: 32    Downloads: 4
Export: