LTLietuvos bibliotekose vaikai tradiciškai skirstomi į keturias grupes: 1) ikimokyklinio amžiaus skaitytojai (iki 7 metų); 2) pradinių klasių moksleiviai (7–10 metų); 3) paaugliai (11–15 metų); 4) jaunimas (nuo 16 metų). Savarankiškai dar neskaitantiems vaikams adresuoti leidiniai pasižymi ypatingu apipavidalinimu, sąlygojančiu knygų vaikams leidybos specifiškumą. Paauglystėje ryškėja vaikų kaip skaitytojų ir knygos vartotojų, takoskyra pagal lytį. Taigi leidėjai šiai vaikų tipologinei grupei turi pasiūlyti jau kitą repertuarą, priartėjantį prie suaugusiųjų skaitomų knygų. Pažintinių knygų vaikams mokomoji vertė yra akivaizdi dėl jų populiarumo tarp vaikų, todėl leidėjai, siekdami greito pelno, gali nustumti į leidybos periferiją pasakų, padavimų ir pan. knygas, kurios svarbios kaip šalies kultūros paveldo ir apskritai švietimo dalis. Daug įtakos vaikų skaitymui ir knygų pasirinkimui turi suaugusieji, dažniausiai lemiantys jaunojo skaitytojo literatūrinį repertuarą. Ryškėja tendencija, kad suaugusieji vaikams siūlo skaityti tas knygas, kurias mėgo patys skaityti vaikystėje ar jos paliko stiprų įspūdį. Knygų vaikams leidyboje ypač svarbios iliustracijos. Bendradarbiavimas su įvairių šalių leidėjais padėtų sumažinti jų išlaidas. Vaikų ir suaugusiųjų potraukis prie televizijos ir naršymo internete neigiamai veikia knygų leidybą. Konkuruoti padėtų knygų reklama per masines informavimo priemones ir elektroninė knygų prekyba internetu, elektroninė knyga kompaktinės plokštelės pavidalu ar knygos teksto pateikimas internete.Reikšminiai žodžiai: Knygų vaikams leidyba; Leidybos ekonomika; Platinimas; Platinimo formos; Skaitytojas (vaikas); Skaitytojas-vartotojas-vaikas; Vaikiškų knygų turinys ir apipavidalinimas; A kid reader; An adult as mediator; Book publishing; Children's books publishing; Content and typography of books for kids; Distribution; Economics of publishing; Forms of distribution; Reader (children); The economics of publishing.
ENNow the market of kid's books becomes the business, which is profitable and thoroughly thought-out by publishers. The main difference of publishing is that this audience is changing all the time, because kids are growing, they become older, thus the type of books is changing, too. Because in the chain of publishing author-publisher-reader the intellectual and creative charge falls on the author, who has to write the book that the content would attract the attention, would train to read, and most important - to educate. Also in the publishing industry very important role falls not only on the author, but on the artwork, typography of book, graphics, design, culture of polygraphy, and qualify. The elements which dominate in the book publishing for kids are bright colours, large type, colourful illustrations, wide margins and so on. Adults are very important figures (parents, teachers, librarians). They are like mediators between the reading kid and the publisher, because the mass of books for kids are bought not by kids, but by parents, teachers, librarians. Thus publishers have to know, which group of adults buy the books for kids and to what purpose. The readers can reach the books by various forms of distribution: public library, school library, bookstores and so on. More and more shops have a separate place for books. They are working in convenient times, seven days a week. The kid's and sometimes adult's partiality for television, computer games or internet browsing repress the publishing of books. One of the way how to compete with new communications is advertising books through mass media inform and the internet market. [text from author]