LTTiriamas investicijų į automobilių kelius efektyvumas. Pagrindiniai tyrimo objektai yra kelių naudotojų ir kelio zonoje gyvenančių gyventojų sąnaudų (nuostolių) bei kelio priežiūros sąnaudos, patiriamos eksploatuojant kelius iki jų kokybės pagerinimo ir po jo. Disertacijoje pristatomas modelis, pagal kurį naudojant globalios optimizacijos programą LP-paieška, būtų galima ieškoti būdų šias sąnaudas minimizuoti. Sprendžiami uždaviniai: analizuojama kelių infrastruktūros reikšmė šiuolaikinės ekonomikos sistemoje, investicinių projektų valdymo problemos, pasaulinėje praktikoje taikomos metodikos kelių investicijoms pagrįsti, nustatomi pagrindiniai parametrai, susiję su minėtomis sąnaudomis, sudaromi funkciniai priklausomumai tarp pagrindinių kelio kokybės parametrų ir piniginių sąnaudų kaitos, sudaromas modelis visuomenės sąnaudoms minimizuoti. Pirmasis skyrius skirtas Lietuvos kelių infrastruktūros analizei, jos reikšmei šalies ekonomikos sistemoje. Skyriaus pabaigoje formuluojamos išvados ir konkretizuojami disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje analizuojamos investicinių projektų valdymo problemos, automobilių kelių investicinių projektų pagrindimas. Trečiajame skyriuje pristatomas perspektyvus kelių infrastruktūros investicijų efektyvumui nustatyti skirtas modelis. Ketvirtajame skyriuje atliekami empiriniai tyrimai ir pateikiami investicinio kelių projekto efektyvumo, naudojant sukurtą modelį ir jam pritaikant globalios optimizacijos LP-paieška metodą, apskaičiavimo pavyzdžiai. Disertacijos pabaigoje pateikiamas rezultatų apibendrinimas.
ENThe article studies The efficiency of investment in automotive roads. The main subjects of the research are costs of users of automotive roads, costs (losses) of people living in the area of road, and road maintenance costs before the improvement of the road and after it. The thesis presents a model that might help to find the ways to minimize these costs, with a help of global optimization program LP-search. Tasks of the work: 1) to analyse the importance of road infrastructure on modern economic system; 2) to identify investment project management issues; 3) to discuss world methodologies used for the substantiation of road investments; 4) to establish basic parameters related to such costs; 5) to set up the functional dependency between the main parameters of road quality and the change in monetary costs; and 5) to form of a model of minimized community costs. The first chapter analyses the infrastructure of Lithuanian roads and its value in country's economic system. At the end of this chapter, the author makes conclusions and specifies tasks of the thesis. The second chapter examines investment project management problems and particularities of substantiating road investment projects. The third chapter presents a perspective model for calculating efficiency on the investment to the infrastructure of road. The fourth section describes the empirical research and delivers examples of the application of created road investment efficiency calculation model working on principle on basis of LP-search method of. At the end of doctoral thesis, the author summaries the results.