Konstruktyvistinis požiūris į mokyklos lygmens curriculum realizavimo sąlygas : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Konstruktyvistinis požiūris į mokyklos lygmens curriculum realizavimo sąlygas: disertacija
Publication Data:
Kaunas, 2009.
Pages:
189 p
Notes:
Disertacija rengta 2003-2008 metais Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakultete, Edukologijos institute. Dr. disert. (social. m.) – Kauno technologijos universitetas, 2009. Bibliografija.
Other Editions:
Dr. disert. santrauka: Constructivist approach towards implementation conditions of a school-level curriculum Kaunas : Technologija, 2009 39 p
Summary / Abstract:

LTRemiantis mokslinės literatūros analize, išskirti esminiai konstruktyvistiniu požiūriu grindžiamo orientuoto į mokymosi paradigmą mokyklos lygmens curriculum bruožai ir jo realizavimo išorinės ir vidinės sąlygos. Pagrįstas universalus konstruktyvistiniu požiūriu grindžiamo mokyklos lygmens curriculum išorinių bei vidinių sąlygų identifikavimo instrumentas. Taikant kokybinio tyrimo metodus: dokumentų analizę ir interviu, ištirtos konstruktyvistiniu požiūriu grindžiamo mokyklos lygmens curriculum realizavimo Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje išorinės ir vidinės sąlygos. Šių sąlygų raiškos ypatybės, atskleistos atskirų jo struktūrinių elementų aspektu, gali būti panaudotos tobulinant mokytojų ir mokyklų vadovų rengimą ir jų perkvalifikavimą ir plėtojant konstruktyvų mokymą(-si) bendrojo lavinimo mokyklose, tiriant nacionalinio ir klasės lygmens curriculum realizavimo sąlygas. Identifikuoti probleminiai konstruktyvistinio mokyklos lygmens curriculum realizavimo sąlygų Lietuvos bendrojo lavinimo mokykloje aspektai mokymosi paradigmos kontekste gali padėti Švietimo ir mokslo ministerijai ir švietimo politikams tobulinti nacionalinį curriculum konstruktyvaus mokymo(-si) bendrojo lavinimo mokyklose plėtros aspektu.

ENReferring to the analysis of scientific literature, the essential traits of the curriculum of the level of school, based on the constructive view and focused on the learning paradigm, as well as the external and internal conditions for implementation of the curriculum are identified. The universal instrument for identification of the external and internal conditions of the curriculum of the level of school, based on the constructive view, is substantiated. By employing the methods of quality study, i. e. documents analysis and interviews, the external and internal conditions for implementation of the curriculum of the level of school, based on the constructive view, in comprehensive schools of Lithuania are examined. The particularities of expression of the conditions, revealed in the aspect of individual structural elements, may be used for improvement of preparation and re-qualifying of the teachers and school headmasters and for development of constructive education in comprehensive schools, as well as for analysis of the conditions for implementation of the curriculum on the national and on the class level. The identified problematic aspects of the conditions for implementation of the curriculum of the constructive level of school in the comprehensive schools of Lithuania in the context of educational paradigm may help the Ministry of Education and Science and the politicians, involved in education matters to improve the national curriculum in the aspect of development of the constructive education in comprehensive schools.

Related Publications:
(Re)conceptionalisation of curriculum in contemporary educational discourse: international and Lithuanian perspectives / Tatjana Bulajeva, Šarūnė Nagrockaitė. Bildungswissenschaften und akademisches Selbstverständnis in einer globalisierten Welt / Gerd-Bodo von Carlsburg, Thomas Vogel (Hrsg./eds) Frankfurt am Main : Peter Lang, 2014. P. 323-336.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19420
Updated:
2022-02-07 20:09:19
Metrics:
Views: 25
Export: