LTDisertacijoje analizuojamas socialinės kompetencijos modeliavimas turizmo vadybos studentų aspektu. Literatūros šaltinių analizė leido atskleisti socialinės kompetencijos koncepciją ir pagrįsti jos daugiadimensiškumą. Be to, teoriškai atskleista aktyviųjų ugdymo(osi) metodų svarba modeliuojant socialinę kompetenciją, parengtas turizmo vadybos studentų socialinės kompetencijos modelis, apimantis šios kompetencijos komponentus. Disertacijoje ieškoma atsakymo į klausimą, kaip modeliuoti turizmo vadybos studentų socialinę kompetenciją. Disertacijoje remiantis išsamia socialinės kompetencijos modeliavimo mokslinės literatūros studija, parengiami klausimynai kiekvienam socialinės kompetencijos komponentui tirti ir turizmo srities ekspertams apklausti. Atliktas empirinis tyrimas parodo, kad turizmo vadybos studentų bakalauro ir magistro studijų metu socialinės kompetencijos komponentų lygis keičiasi (kyla) nevienodai. Analizuojamos turizmo vadybos studentų socialinės kompetencijos modeliavimo tendencijos ir problemos. Remiantis atliktais tyrimais, pateikiama turizmo vadybos studentų socialinės kompetencijos modeliavimo schema, pateikiamos išvados, rekomendacijos tolimesniam modelio tobulinimui bei numatomi perspektyviniai parengto modelio vertinimo tyrimai.Reikšminiai žodžiai: Turizmas; Vadyba; Socialiniai sugebėjimai; Kompetencijomis grįstas mokymas.
ENThe thesis analyzes the modelling of social competence in the aspect of tourism management students. The analysis of the sources of literature allowed for revealing of the concept of the competence and substantiating its multi-dimension. In addition, the thesis theoretically reveals the importance of the active educational methods to modelling of social competence and provides the model of social competence of tourism management students, covering the components of the competence. The thesis searches for the answer to the question how the social competence of tourism management students should be modelled. Referring to a comprehensive study of scientific literature on modelling of social competence, questionnaires for study of each component of social competence and surveying the experts in the area of tourism are prepared. The performed empirical study shows that during the tourism management students’ bachelor and master studies the level of the components of social competence increases in not an equal way. The trends and problems of modelling of social competence of tourism management students are analyzed. Referring to the performed studies, the scheme for modelling of social competence of tourism management students, recommendations for further improvement of the model are provided and the perspective studies for evaluation of the developed model are foreseen.