LTStraipsnyje, remiantis rašytinių šaltinių duomenimis, nagrinėjama Senųjų Trakų bažnyčios įrangos raida ir benediktiniškojo paveldo likimas. Aptariama Bažnyčios ir benediktinių vienuolyno Trakuose istorija, architektūra ir vidaus įranga nuo 1405 metų, gaisrų, karų padaryti nuostoliai ir atstatymo darbai. Autorė teigia, kad XVII a. antrąją pusę galima laikyti bažnyčios ir vienuolyno klestėjimo periodu. Tuo metu čia gyveno ir abato pareigas ėjo vienas garsiausių Lietuvos benediktinų – Stanislovas Ščygielskis. Pažymima, kad Napoleono karų metu prancūzų armija sudegino ūkinius vienuolyno pastatus, iš bažnyčios kariai paėmė prabangiuosius antepedijus, taip pat abato liturginius drabužius, pirštines, sandalus. 1898–1899 metais kunigo L. Čudovskio rūpesčiu pagal inžinieriaus architekto A. Mikulskio projektą šiaurinis vienuolyno korpusas ir didžioji dalis vakarinio korpuso perstatyta j bažnyčią, kuri išliko iki mūsų dienų. Aptardama bažnyčios vizitacijos aktus, autorė akcentuoja, kad ypatingo dėmesio nusipelno dailininko Simono Čechavičiaus tapyti Šv. Benedikto ir Šv. Skolastikos altorių paveikslai, taip pat garsiausias Senųjų Trakų bažnyčios paveikslas „Šv. Mergelė Marija su Kūdikėliu“, kuris nuo XIX a. antros pusės kabo Vilniaus katedroje, Kitu svarbiu benediktinų paveldo objektu autorė laiko dabar Trakų istorijos muziejuje saugomą fundatoriaus Vytauto Didžiojo portretą, kuris datuojamas XVII amžiaus pirma puse ir yra vienas seniausių vienuolyno Senuosiuose Trakuose istorijos liudininkų.Reikšminiai žodžiai: Apranga (drabužiai, rūbai), liturginė; Architektūra, sakralinė; Bažnyčios; Bažnyčios inventorius; Benediktinai; Interjeras; Istorija; Koplyčios; Menas, religinis; Paveldas, religinis; Relikvijos; Senieji Trakai; Senųjų Trakų bažnyčia; Tapyba, liturginiai indai; Vienuolynai; Šaltiniai, istoriniai; Architecture, religious; Art, religious; Benedictine; Chapels; Churches; Clothing, liturgical; Convents; Heritage, religious; History; Interior; Inventory of the Church; Lithuania; Liturgical ornament; Painting; Reliquary; Senieji Trakai; Source, historical; The Church of Senieji Trakai.
ENBased on the data of written sources, the article analyses the development of the equipment of the church of Senieji Trakai and the fate of the Benedictine heritage. The history, architecture and internal equipment of the Church and the monastery in Trakai from 1405 as well as damages caused by fires and wars and further restorations are discussed. The author claims that the second half of the 17th century can be considered the period of the thriving of the Church and the Monastery. At those times, one of the most famous Benedictines Stanislovas Ščygielskis lived here and served as an abbot. The author notes that during the Napoleon war, the French Army burned down the buildings of the monastery and took away rich antepediums as well as the abbot’s liturgical apparel, gloves and sandals. In 1898–1899, the northern corpus of the monastery and the major part of the western corpus were reconstructed into a church, which survived to the present day. While discussing the visualisation acts of the church, the author highlights that St. Benedict and St. Scholastica altar paintings by artist Simonas Čechavičius deserve particular attention. The author also believes that the portrait of Vytautas the Great kept in Trakai Museum of History, which is dated back to the first half of the 17th century, is one of the oldest witnesses of the history of the monastery in Senieji Trakai.