LTStraipsnyje analizuojami bei lyginami Lietuvos ir VRE šalių teisiniai, instituciniai bei praktiniai antikorupcinio švietimo veiklos aspektai: atskleidžiamos Valstybės korupcijos prevencijos strateginės nuostatos, žiniasklaidos bei Specialiųjų tyrimų tarnybos veiklos reikšmė; analizuojamos bei lyginamos antikorupcinio švietimo iniciatyvos Lietuvoje ir VRE šalyse. Antikorupcinės iniciatyvos Lietuvoje įgyvendinamos antikorupcinio švietimo strateginių nuostatų pagrindu, vadovaujantis įstatymais bei etikos normomis, STT bei žiniasklaidos iniciatyva per korupcijos prevencijos projektus. Korupcijos prevenciją reglamentuojančios teisinės bazės parengtumo atžvilgiu, Lyginant su kitomis VRE šalimis, Lietuva ne tik pirmauja, bet ir lenkia daugelį jų. Antikorupcinio mokymo veikloje lyginamųjų šalių atžvilgiu, toliausiai pažengusios yra Latvija, Lenkija bei Čekija. Lietuva kovoje su korupcija susiduria su daugeliui VRE šalių aktualiomis problemomis: šalyje nėra vieningos antikorupcinio švietimo sistemos; jaučiama visuomenės aktyvumo stoka; tarnautojų bei pareigūnų kompetencijos ribų neapibrėžtumas; asmeninės atsakomybės už priimtus kolektyvinius sprendimus nebuvimas; nepakankamas finansavimas iš valstybės biudžeto ir kt. VRE šalys, suvokdamos antikorupcinio švietimo poreikį, ateityje numato vieningos bei integruotos antikorupcinio švietimo sistemos sukūrimą, formuojant neigiamą visuomenės nuomonę apie šį reiškinį, žiniasklaidos, NVO, bei pilietinės visuomenės įtraukimą bei bendradarbiavimą kovoje su korupcija.Reikšminiai žodžiai: Antikorupcinis švietimas; Efektyvi korupcijos prevencija; Korupcija; Korupcijos prevencija; Vidurio ir Rytų Europa; Anti-corruption education; Central and Eastern Europe; Corruption; Corruption prenvention; Effective corruption prevention; Lithuania.
ENAnti-corruption education as an academic discipline is very new phenomenon in Lithuania and CEE countries. The States have been started to implement anti-corruption education methods since 2001. No higher education in Lithuania or CEE has specific anticorruption system, but some of them - Latvia, Poland and Czechia have developed anti-corruption education and this discipline incorporated into their study programmes. Seeking an effective corruption prevention, it is highly recommended to incorporate special anticorruption curriculum into all levels of educational and training institutions, to create anti-corruption education system, to involve society, public institutions, mass media, private and non-governmental organizations in corruption prevention acts. [From the publication]