LTKoncertinės kanklės ir akademinis kankliavimas - palyginti naujas, beveik netyrinėtas profesionaliosios instrumentinės muzikos reiškinys, kurio raida tesiekia vos daugiau nei pusę amžiaus. Tam tikri šio reiškinio genezės ir formavimosi ypatumai rodo jo sąsajas su liaudiškų kanklių ir tradicinio kankliavimo raida, todėl koncertinių kanklių ir akademinio kankliavimo tyrinėjimas yra neatsiejamas nuo minėtos raidos konteksto. Tradicinės (liaudiškos) kanklės ir kankliavimo būdų kaita Lietuvoje turi šimtmečių istoriją, tačiau ryškesnės šio instrumento ir skambinimo juo modifikavimo tendencijos matomos XIX a. II pusėje, o akademiškumo bruožų jos įgijo tik XX amžiaus 5-ąjį dešimtmetį. Istorija rodo, kad liaudies muzikos instrumento tobulinimas ir pavertimas koncertiniu tiek XX amžiuje, tiek šiandien buvo ir tebėra aktuali problema. Jos vertinimas gali būti prieštaringas: principinis XX-XXI a. vykusio kanklių tobulinimo uždavinys buvo siekis kiek įmanoma nenukrypti nuo prototipo - liaudiškų (tradicinių) kanklių - formos, skambesio, garso išgavimo būdų. Šio instrumento gamybos ir skambinimo juo tradicijų kaita ne visada sudarė sąlygas įgyvendinti šį uždavinį, o tai sąlygojo nemenkus nuokrypius nuo etniškai pagrįstos tolesnės kanklių ir kankliavimo raidos. Tai, kad dėl minėtos priežasties atsiradusios modifikuotos kanklės ir skambinimas jomis netapo koncertinių kanklių ir akademinio kankliavimo pagrindu, leidžia daryti prielaidą, jog koncertinės kanklės ir akademinis kankliavimas išliko iki šių dienų dėl glaudaus ryšio su etnine tradicija ir su savo prototipais - liaudiškomis (tradicinėmis) kanklėmis bei liaudišku kankliavimu.
ENConcert kanklės and academic kanklės playing are a comparatively new and underresearched phenomenon of professional instrumental music, which development traces back to just a little more than fifty years ago. Certain peculiarities of the genesis and formation of this phenomenon refer to its linkage with the development of the folk kanklės (Lithuanian stringed instrument) and traditional kanklės playing. Therefore, research into the concert kanklės and academic kanklės playing is inseparable from the context of the mentioned developments. Changing traditions of crafting and playing this instrument not always created conditions for achievement of the latter task. In its turn, this conditioned quite significant deviations from ethnically-founded further development of kanklės and kanklės playing. The fact of modified kanklės, which appeared in a result of the above-mentioned, and kanklės playing not becoming a basis for the concert kanklės and academic kanklės playing leads to a supposition that the concert kanklės and academic kanklės playing have remained until nowadays due to their close linkage with the ethnic tradition, i.e. with their prototypes - folk (traditional) kanklės and folk kanklės playing. The seeking to justify, in historical and instrumentological terms, the preconditions for modifications of kanklės and kanklės playing as well as spontaneity thereof presupposed the subject matter of this doctoral dissertation, i.e., research into the origin, development and future perspectives of the Lithuanian concert kanklės and academic kanklės playing.