LTStraipsnyje analizuojamas mokymasis iš patirties. Aptariami Lietuvos ir Jungtinių Amerikos Valstijų edukacinių kultūrų ir neformalaus pedagogų mokymosi santykiai konstruojant pedagogų profesinį identitetą. Tyrimas atliktas sinchroniniu ir diachroniniu aspektais, naudojant diskurso analizę. Šia analize siekta interpretuoti prasmę, kurią pradinių klasių mokytojai skiria jų santykiams su savo šalies ugdymo sistema konstruojant savo profesinį identitetą. Lyginamoji analizė leido išryškinti nacionalinių švietimo sistemų bruožus, kurie yra susiję su mokytojų neformaliuoju mokymusi, t. y. nacionaliniai švietimo tikslai ir politikos kryptys, mokytojų pedagoginė kvalifikacija ir akreditavimas, sistemos profesinio tobulėjimo būdai ir pan. Mokytojų neformalaus mokymosi panašumai ir skirtumai atspindi šalyse vykstančių švietimo reformų specifiką, o taip pat ir tarptautinius globalizacijos procesus. Neformalus pedagogų mokymasis atlieka svarbų vaidmenį mokytojų kvalifikacijos tobulinime abejose šalyse. Tačiau formalios ugdymo sistemos nepripažįsta neformalų, mokytojų darbo vietose vykstantį mokymąsi. Tam, kad neformalus mokymasis būtų pripažintas ir įvertintas kaip vienas iš profesinės kvalifikacijos tobulinimo būdų, ir kad būtų kuriami atitinkami tokio mokymosi kontekstai, vertėtų reformuoti kvalifikacijos tobulinimo sistemas šalyse ir keisti profesinio augimo supratimą tarptautiniame lygmenyje.Reikšminiai žodžiai: Diskursinė analizė; Diskurso analizė; Informalus švietimas; Jungtinės Amerikos Valstijos (United States of America; JAV; USA); Lyginamasis švietimas; Lyginamoji edukologija; Mokytojų mokymasis; Nacionalinė švietimo sistema, pradinis ugdymas, mokytojų mokymasis; Nacionalinės švietimo sistemos; Neformalus ugdymas; Profesinis identitetas; Profesinis tapatumas; Comparative education; Discourse analysis; Elementary education; Informai learning; Informal learning; Lithuania; National education Systems; National education Systems, teacher learning; Professional identity; Teacher learning; The United States.
ENThis paper discusses relationships between national education cultures in Lithuania and the United States and informal teacher learning. By examining two education systems through synchronic and diachronic lens, and employing discourse analysis to interpret meanings that elementary teachers assign to their interactions with those systems, the study illuminates teachers' as learners identities. Similarities and differences in teachers' professional learning reflect national processes of educational reforms and transnational processes of globalization. Informal learning in both countries is an essential part of teachers' professional development. However, education systems do not recognize work-based informal learning as a form of professional development. То create diverse learning opportunities and accredit informal professional learning, re-conceptualization of teachers' professional development is needed both by national and international education communities. [text from author]