LTKonceptualūs fenomenologijos metodai plačiai taikomi šiuolaikinėje pedagogikoje. Tirdami ugdymo procesą, kuris sieja mokytoją, mokinį ir edukacinį turinį, fenomenologijos atstovai atkreipia dėmesį į komunikacijos veiksmingumą ir pabrėžia dialogo svarbą. Teigia, kad dialogo procese sustiprėja pasaulio pažinimas, įsitvirtina sąvokos, vertybės, formuojasi savivoka. Dialogas skatina susitikimą su Kitu, praplečia patirties ribas. Todėl straipsnyje apibrėžiamas ir gvildenamas fenomenologinis dialogas, kuris pritaikytas šiuolaikinėse edukacinėse teorijose leidžia tobulinti mokymo procesą. Didaktinis dialogas grindžia naują edukacinę koncepciją, kuri skatina drąsiai ir kūrybingai mąstyti. Dialogo procese dalyvaujantys individai ne tik įsisavina sąvokas ir vertybes, bet ir tobulina savo gebėjimus suvokti. Lingvistinėje tradicijoje dialogas glaudžiai susijęs su supratimu. Lingvistinė praktika apibrėžia suvokimo ir kalbėjimo sąryšį. Universalus dialogas taip pat priklauso nuo lingvistinių savybių. Fenomenologinės koncepcijos taikymas didaktikoje moko suvokti kitą individą, sieti savo patirtis su kitų patirtimis, atrasti intersubjektyvius patyrimus. Taigi dialogo konceptas yra vienas svarbiausių edukacinėje teorijoje, kuri sutelkia dėmesį į socialinę žmogaus prigimtį. Gyvą dialogą gali praturtinti ir istorinis dialogas, tuomet dialogo procesas tampa policentrinis ir didaktinis. Didaktinis dialogas turi estetinių ir meninių atspalvių, skatina įsigilinti į kitus pasaulius ir taip padeda formuoti asmenybę santykyje su Kitu.Reikšminiai žodžiai: Dialogas; Fenomelogija dialogas; Fonomenologija; Inter subjetyvumas; Intersubjektyvumas; Komunikacija; Pedagogika; Ugdymas; Švietimas.; Communication; Dialogue; Education; Inter-subjectivit; Intersubjectivity; Pedagogy; Phenomenology.
ENThe conceptual methods of phenomenology are widely involved into the problematic field of contemporary pedagogy. In the process, which involves educator, pupil and the content of education, the representatives of phenomenology fixed attention on the model of communication and underlined the importance of dialogue. The dialogical interaction of transmission and reception is expanded, i.e. it is supplemented by the intensive comprehension of the world. As Algis Mickūnas claims, "dialogue is the process in which individuals not only take part but also they structure their own percepts, notions, values, and, certainly, the self-understanding" (Mickūnas, 1999, p. 220). In didactic process dialogue as if of its own accord shapes the meeting with other and the experienced limits of being and changing. In the article the developments of phenomenological dialogue as well as its determination in the dispersion contemporary theories of education are considered. [From the publication]