LTStraipsnyje, apžvelgiant teorinius ir praktinius aspektus, nagrinėjami globos namuose gyvenančių vaikų adaptacijos pradinėje mokykloje ypatumai, atkreipiamas dėmesys į veiksnius, įtakojančius sėkmingą vaiko adaptaciją naujoje aplinkoje, mokantis naujos veiklos. Pradinė mokykla yra tarpinė grandis tarp ikimokyklinės švietimo įstaigos ir pagrindinės mokyklos, čia padedami raštingumo ir socialinių įgūdžių pagrindai, rengiama tolesniam mokymuisi, todėl vaiko adaptacija pradinėje mokykloje yra ypač svarbi. Siekiant palyginti globos namuose gyvenančių ir šeimose gyvenančių vaikų adaptacijos pradinėje mokykloje ypatumus ir kylančias problemas, taip pat ištirti pedagogų požiūrį į globos namuose gyvenančių vaikų adaptacijos pradinėje mokykloje ypatumus, atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 22 globos namų pedagogai, 21 pradinės mokyklos pedagogas, 85 tėvai, 46 globos namuose gyvenantys vaikai ir 46 šeimose gyvenantys vaikai. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad globos namuose gyvenantys vaikai, skirtingai nei šeimose gyvenantys vaikai, susiduria su adaptacijos pradinėje mokykloje sunkumais, kuriuos sąlygoja jų socialinė padėtis, neigiamas pedagogų požiūris, bendravimo su kitais vaikais sunkumai. Adaptacijos pradinėje mokykloje problemas įtakoja ir tokie svarbūs veiksniai kaip žemas brandumas mokyklai, pedagoginis apleistumas. Siekiant gerinti globos namuose gyvenančių vaikų adaptaciją pradinėje mokykloje, būtina keisti visuomenės požiūrį į šiuos vaikus, rengiant būsimus pedagogus, atsižvelgti į darbo su globos namuose gyvenančiais vaikais ypatumus.Reikšminiai žodžiai: Adaptacija; Globos įstaigos; Pradinė mokykla; Care home children; Care home children, adaptation; Children live within the family; Primary school.
ENThis article discovers orphans' problems and peculiarities of adaptation at primary school using theoretical and practical aspects. There are, in the article, comparing children, who live in families to foster homes' children adaptation problems, turning attention to the main factors, which influence a successful child's adaptation in the new surrounding, new activities and learning results. Results of the research represent the present situation at primary schools. [From the publication]