LTStraipsnyje nagrinėjamas delfinų terapijos poveikis autizmo sindromą turintiems vaikams. 2003 m. Lietuvos Jūrų muziejuje, bendradarbiaujant su Klaipėdos jūrininkų ligonine ir Klaipėdos universitetu, pradėtas žvalgybinis tyrimas, kurio tikslas yra įvertinti delfinų terapijos efektyvumą autizmo sindromą turinčių vaikų elgesiui, kognityvinei veiklai, socialinei-emocinei būsenai. Tyrime dalyvavo keturiasdešimt keturi 5-10 m. amžiaus vaikai, kuriems yra diagnozuotas autizmo sindromas. Vaikai atsitiktinai buvo suskirstyti į dvi grupes: 22 vaikai (14 berniukų ir 8 mergaitės) dalyvavo delfinų terapijos programoje, likusiems tyrime dalyvavusiems vaikams (19 berniukų ir 3 mergaitėms) buvo taikomi įprasti terapiniai metodai. Delfinų terapijos programa truko dvi savaites, ją sudarė 10 sesijų, kiekvienos sesijos trukmė - 30 min. Nustatyta, kad po dešimties delfinų terapijos sesijų autistinio elgesio pasireiškimas, atliekant mokymosi užduotis, reikšmingai sumažėjo. Delfinų terapijos metu autistinių simptomų intensyvumas statistiškai reikšmingai pasikeitė: pagerėjo sensomotorinių įgūdžių, socialinių-emocinių įgūdžių, nepriklausomos veiklos ir bendras autistinių simptomų įvertis. Dešimtoje delfinų terapijos sesijoje vaikai buvo dėmesingesni, noriai atliko užduotis, buvo labiau susidomėję sesija ir greičiau į ją įsitraukė. Tėvai pastebėjo pozityvius vaikų elgesio pokyčius praėjus dviem mėnesiams po delfinų terapijos. Straipsnyje aptariamos delfinų terapijos taikymo edukaciniais tikslais galimybės.Reikšminiai žodžiai: Autistic children; Autistiški vaikai; Delfinų terapija; Dolphin therapy; Educational outcomes; Edukaciniai rezultatai; Autistic children; Dolphin therapy; Educational outcomes.
ENThe article deals with the impact of Dolphin Therapy (DT) on children with autistic syndrome. It introduces the initial results of the research that is being carried out in the Klaipėda Sea Museum. The research reveals that the occurrence of certain behaviours, which are characteristic of autistic children performing educational tasks, decreased after 10 DT sessions. During the tenth session the children were more attentive, did their tasks more willingly, were more interested in the session and got involved in it more easily, they had to be encouraged to continue and finish their task less often. The parents of the children noticed positive changes in their children's behaviour after two months when the DT was finished. The possibilities to apply DT for educational purposes are discussed in the result analysis. [From the publication]