LTŠiuo metu visame pasaulyje pripažįstama galimybė mokytis imituojant realią veiklą. Imitavimas plačiai taikomas įvairiose verslo ir pramonės šakose. Straipsnio tikslas – remiantis mokslinės literatūros analize bei atlikto tyrimo rezultatais atskleisti darbuotojų kompetencijų įgijimo ir tobulinimo galimybes organizacijoje taikant imitacinius verslo žaidimus. Teorinio tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad imitaciniai verslo žaidimai yra vienas iš inovatyvių mokymo būdų, kurių dėka per trumpą laiką galima formuoti darbuotojų profesines ir veiklos kompetencijas atsižvelgiant į darbuotojų poreikius. Imitacinis verslo žaidimas savo esme yra fizinis, dinamiškas organizacijos ir jos veiklos modelis, kuriame reikia priimti optimalius sprendimus, numatyti jų sąryšius ir pasekmes. Todėl imitaciniai verslo žaidimai gali būti naudingi ne tik kaip investicijos į darbuotojų kompetenciją, bet ir kaip papildoma priemonė motyvuoti individus parodant pasitikėjimą jų sugebėjimu mąstyti savarankiškai ir leidžiant jiems tą daryti. Tyrimu nustatyta, kad medicinos darbuotojai dažniausiai turi galimybę vykti į mokymus, kuriuose sudarytos sąlygos įgyti teorinių žinių ir praktinių įgūdžių. Tačiau šios srities specialistams taip pat būtini bendravimo, iniciatyvumo ir kiti socialiniai gebėjimai, kuriuos norint įgyti nepakanka tradicinių mokymo metodų. Apibendrinus anketinio tyrimo rezultatus nustatyta, kad respondentai iš viso yra dalyvavę dviejuose skirtinguose pagal siekiamus tikslus imitaciniuose verslo žaidimuose. Dauguma respondentų labai pozityviai vertino žaidimų teikiamą naudą.Reikšminiai žodžiai: Imitaciniai verslo žaidimai; Mokymosi metodai; Gebėjimai; Kompetencijos; Organizacija; Business simulation games; Learning methods; Skills; Competencies; Organization.
ENIn this article there is disclosed importance of learning as the necessary condition aquiring and developing of the employees particular vocational and professional competencies in their organisation. The employees, deeping their knowledge, improving skills and learning, have a real possibility to help the organization adjust itself to the constantly changing circumstances and remain competitive. According to particular comparative analysis of scientific literature, there was disclosed the conception, structure and classification of the Business Simulation Games. With reference to results based on questionnaire's research, there were described possibilities of applying Business Simulation Games for employees training. [From the publication]