LTStraipsnyje gvildenami šie probleminiai klausimai: ar studentų ir darbuotojų, turinčių šeimą ir vaikus, darbo ir studijų organizavimo sąlygos universitete leidžia derinti darbo/studijų ir šeimos pareigas; ar vadovų ir darbuotojų stereotipinės pažiūros į lyčių vaidmenis šeimoje ir darbe egzistuoja kaip problema aukštojo mokslo įstaigose; kokiais šeimai palankios organizacijos bruožais pasižymi universiteto organizacinė kultūra; kokie yra esminiai trukdžiai organizacijos, palankios šeimai, plėtrai. Tyrimo tikslas – išanalizuoti šeimai palankios organizacijos idėjos diegimo Šiaulių universitete (ŠU) sąlygas, atskleidžiant universiteto, kaip organizacijos, lankstumo šeimos poreikių faktus (realius įvykius), prielaidas (teisines ir kitas reglamentuojančias sąlygas) ir nuostatas. Šiam tikslui buvo atlikta atviro tipo apklausa žodžiu (apklausta 69 ŠU bendruomenės nariai, turintys iki 14 metų amžiaus vaikų) ir uždaro tipo apklausa raštu (apklausta 111 ŠU darbuotojų ir studentų). Tyrime, remiantis mokslinės medžiagos analize, buvo sukonstruotas Šiaulių universiteto profesinių ir šeimos vaidmenų derinimo situacijos analizės tinklelis. Tinklelis numato tas sritis, kur gali pasireikšti objektyvi arba subjektyvi universiteto orientacija į profesinių ir šeimos vaidmenų derinimo išteklius, arba, priešingai, derinimo kliūtis. Analizės tinklelis sudarytas iš penkių diagnostinių sričių, kurių turinyje yra tam tikras požymių skaičius, indikatorių (klausimų), atitinkančių diagnostinių sričių – profesinių ir šeimos vaidmenų derinimo – turinį.Reikšminiai žodžiai: Universitetai; Šeimai palanki organizacija; Šeima; Universities; Family oriented organization; Family.
ENConditions for the establishment of family oriented organization are analysed in this article. Half-standardized (N=63) qualitative and quantitative (N= 111) surveys were done. For the processing of qualitative data narrative method was chosen and quantitative data was analysed using to the Wilcoxon's test. Also analysis of documents describing the situation of family and professional roles' combination was done. Combination of family and professional roles is important only for the members of university who have children themselves and for a few managing persons and it goes in more informal way. There are some cases when both family and professional interests are met, but in most cases it depends on the situation, circumstances and person's relations with the managers. Debate for the combination of family and professional roles, as one of the main factors for the creation of family - oriented university, are proposed in this article. [From the publication]