The Relation of career maturity and perceived barriers of career development : Pedagogical University students' sample

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Relation of career maturity and perceived barriers of career development: Pedagogical University students' sample
Summary / Abstract:

LTMokslinių tyrimų duomenys rodo, kad aukštųjų mokyklų studentai dažnai susiduria su įvairiomis karjeros kliūtimis. Profesinės karjeros kliūtys atsiranda dėl šalies ekonomikos, politikos, edukacijos, kultūros ypatumų ir dėl paties individo ekonominio, socialinio statuso ypatumų. Svarbu, kokį požiūrį į šias kliūtis susikuria individas: kaip į trukdančias jam asmeniškai ar kaip į egzistuojančias šalia jo. Aktyvumas profesinėje raidoje galėtų būti skatinamas formuojant požiūrį, kad beveik viskas profesinėje raidoje priklauso nuo paties individo. Straipsnyje analizuojama studentų karjeros branda ir įsivaizduojamos karjeros kliūtys. Tyrime dalyvavo 215 Vilniaus pedagoginio universiteto studentų (150 merginų ir 65 vaikinai). Dalyvių amžius – 20 metų ir jaunesni. Tirtas galimas ryšys tarp studentų karjeros brandos ir karjeros suvokimo kliūčių. Naudotas Crites profesinės brandos klausimyno (CMI) nuostatų skalės, kuriomis buvo siekiama įvertinti respondentų karjeros brandos lygį. Karjeros kliūtims atskleisti buvo suformuluotas specialus uždaras klausimynas. Apibendrinant galima teigti, kad tyrimas padėjo labiau suprasti būsimųjų mokytojų profesinio mokymosi procesą. Analizuojant tyrimo duomenis, pirmiausiai buvo rasti ryšiai tarp būsimųjų mokytojų karjeros brandos ir karjeros kliūčių suvokimo. Antra, rasti skirtumai tarp lyties, tiriant merginų ir vaikinų karjeros brandos ir karjeros kliūčių ryšį.Reikšminiai žodžiai: Branda karjerai; Karjeros branda; Karjeros gebėjimų ugdymas; Karjeros gebėjimų ugdymo ribų suvokimas; Karjeros plėtojimas; Karjeros plėtojimo kliūčių suvokimas; Career development; Career maturity; Perception of career development barriers.

ENCareer maturity and perceived barriers of career development in 215 pedagogical university students' were investigated. The possible existence of a relationship between career maturity and perception of career development barriers was hypothesized. Result analyses revealed that those stu­dents who scored significantly higher in career maturity had received least barriers at their career development (p<0,001). Data analysis using a canonical correlation analysis indicated the negative and significant relation of career maturity and perception of career development barriers (r= -0,27, p<0,01). Finally, the application of the results for (1) counselling of today's university students and for (2) planning optimal career development means was discussed at the study. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19098
Updated:
2018-12-17 11:41:49
Metrics:
Views: 22    Downloads: 3
Export: