School community : social pedagogue's view

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
School community: social pedagogue's view
Summary / Abstract:

LTŠvietimo ir mokslo ministerijos nurodymu, mokyklose turi pradėti dirbti 800 socialinių pedagogų, kurių pagalba yra būtina mokiniams, jų tėvams, pedagogams, vietos bendruomenėms. Straipsnyje iš socialinio pedagogo perspektyvos apžvelgiamas socialinis darbas švietimo sistemoje, jo įtaka mokyklos bendruomenei. Siekiant išanalizuoti, kaip socialinio pedagogo veiklos ir vykdomos funkcijos atitinka dokumentuose nurodytus reikalavimus, taip pat aptarti socialinių pedagogų siūlomus pokyčius pagerinti jų darbo mokyklos bendruomenėje kokybę, atliktas kokybinis fenomenologinis tyrimas, kuriame dalyvavo penki respondentai, švietimo institucijose dirbantys socialiniais pedagogais. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad mokyklos bendruomenė nėra stipriai įsitraukusi į pagalbos procesą: mokiniai nedrįsta susisiekti su socialiniu pedagogu, nepripažįsta turintys problemų; mokytojai dažnai kreipiasi į socialinį pedagogą per vėlai; tėvai neretai stengiasi neprisiimti atsakomybės rūpintis savo vaikais, palikdami tai mokyklos atsakomybei; mokyklos administracija nevertina socialinio pedagogo svarbos institucijoje. Socialiniai pedagogai neturi su kuo aptarti problemų, iš dalies dėl to, kad negali užtikrinti konfidencialumo, iš dalies dėl per didelio darbo krūvio. Nepaisant to, socialiniai pedagogai randa kuo džiaugtis ir ieško įkvėpimo savo darbui. Straipsnyje aptariami socialinio pedagogo veiklos mokyklos bendruomenėje privalumai ir trūkumai, pateikiami pasiūlymai, kaip gerinti socialinio pedagogo darbo kokybę.Reikšminiai žodžiai: Mokyklos bendruomenė; School community; Social pedagogue; Social support; Socialinis pedagogas, perdegimo sindromas; Socialinė pagalba; "burn-out" Syndrome, social support; Mokyklos bendruomenė; School community; Social pedagogue; Socialinis pedagogas; Socialinė parama.

ENAccording to the Ministry of Education and Science "Programme for the Establishment of the Posts of Social Pedagogues in Educational Institu­tions 2001-2005" 800 posts of social pedagogues, whose support is necessary to schoolchildren, their parents, pedagogues, and local communities, had to be established. Social work in educational system and its impact on school community is being discussed in this article from the point of view of a social pedagogue. Research, its methodology, the results, followed by general conclusions, is presented. The article deals with questions urgent to those interested in social work and spheres of social science. Advantages and disadvantages are pre­sented when discussing activities of social pedagogues in school community. Suggestions and experience of social pedagogues concerning their work are presented as well as the ways of improving the quality of their work. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Socialinių mokslų tyrimų metodologija / Rimantas Tidikis. Vilnius : Lietuvos teisės universiteto Leidybos centras, 2003. 626 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19097
Updated:
2018-12-17 11:41:49
Metrics:
Views: 20    Downloads: 9
Export: