LTStraipsnyje pateikiama statistinė Čiurlionio fortepijoninės muzikos ritmo analizė. Ankstyvojo laikotarpio (1896–1903) ir vėlyvojo laikotarpio (1904–1909) kūrinių ritminės formulės lygintos su lietuvių ir lenkų liaudies muzikos ritmika. Analizuotos 2/4 ir 3/4 metrų imtys. Tyrimų rezultatai parodė, kad, lyginant su ankstyvąja Čiurlionio fortepijonine muzika, vėlyvąją kūrybą ritminiu požiūriu mažiau veikė lietuvių liaudies muzika. Čiurlionio vėlyvoji kūryba fortepijonui apskritai neturi didesnių sąsajų (ritminiu požiūriu) nei su lietuvių, nei su lenkų liaudies muzikos ritmika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lietuvių muzika; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Ritmika; Statistinė analizė; Lithuanian music; M.K. Čiurlionis; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Rhythm pattern; Rhytm patern; Statistical analysis.
ENThe article presents the statistical analysis of rhythm patterns in M. K. Čiurlionis' piano music. The compositions of the early (1896–1903) and late (1904–1909) periods are compared with Lithuanian and Polish songs in terms of rhythm patterns. The sets of 2/4 and 3/4 meters were considered. The results show that, in comparison with Čiurlionis' earlier compositions for piano, his later compositions were less influenced by Lithuanian folk music. The later compositions show quite small resemblance both to Lithuanian and Polish folk music. [From the publication]