LTŠiandien mokymas(is) turi padėti ne tik efektyviai perimti informaciją, bet ir dirbti grupėje, priimti efektyvius tiek individualius, tiek grupinius sprendimus, padėti jaunam žmogui orientuotis socialinėje tikrovėje. Šiuolaikinis jaunas, bręstantis žmogus, įsijungdamas į aktyvų gyvenimo tempą, turi mokėti orientuotis socialinėse situacijose, į kurias jis patenka ir pateks gyvendamas bei veikdamas visuomenėje. Straipsnyje analizuojamos dvi pagrindinės sąvokos: profesinio mokymosi ir mokyklos bendruomenės sąvoka ir bendruomenės gebėjimų stiprinimo sąvoka. Šios dvi sąvokos aptariamos postmodernioje žinių ekonomikos ir žinių visuomenės kontekste ir švietimo bei kitų socialinių profesijų paradigmų kaitos kontekste. Siekiant patenkinti ir plėtoti šiuos reikalavimus, mokykla tampa atvira besimokanti bendruomenė, aktyviai dalyvaujanti kuriant naują žinių visuomenę ir skatinanti visą gyvenimą trunkantį mokymąsi. Bendrija dažnai suprantama kaip žmonių susibūrimas tam tikroje vietoje. Tačiau ši sąvoka yra kur kas sudėtingesnė ir problemiškesnė. Bendrija yra gana sudėtinga socialinė sistema, apimanti vietos gyventojus, jų tarpasmeninius ir socialinius, kultūros ir kitus ryšius. Viena iš mokslinių paradigmų – bendruomenės gebėjimų ugdymas, apimantis unikalų požiūrį į mokyklą kaip mokymosi bendruomenę. Straipsnyje aptariamos mokyklos bendruomenės ir pabrėžiamos etikos dilemos, susijusios su bendruomenės ir bendruomenės gebėjimų stiprinimu, kaip iššūkiu mokyklų mokytojams.Reikšminiai žodžiai: Bencruomenė; Bendruomenė; Besimokanti bendruomenė; Gebėjimų ugdymas; Kompetencijų plėtra; Mokslo bendruomenė; Mokykla; Žinių visuomenė, ekonomikos visuomenė; Capacity building; Community; Comunity; Knowledge economy; Knowledge society; Learning community; Learning comunity, capacity building; School.
ENThe article is dealing with concept of school as professional learning community and concept of community capacity building in the post-modern context. The aim of the article was to discuss school as professional learning community and emphasise ethical dilemmas related to community capacity building. The idea of school as professional learning community - to be a centre for lifelong learning responding to the community is at the core of the second part of article. In third part of the article the definition of community and the concept of community capacity building are analysed. Community capacity building central theme is to obliterate feelings of dependency and to replace them with attitudes of self-reliance, self-confidence, and responsibility. Community development model in the context of post-modem knowledge societies implies certain dilemmas, which is key finding of this article. [From the publication]