LTLietuvoje nemažai dailės mokytojų savo darbe taiko projektų metodą, domisi jo privalumais. Tai skatina išsamiau patyrinėti šio metodo ypatumus, apibendrinti septynerių metų darbo bei eksperimentavimo taikant projektų metodą patirtį. Straipsnyje analizuojami dailės mokymo taikant projektų metodą procedūriniai aspektai, nagrinėjamas projektinių darbų estetinis turinys, permąstomos šio metodo efektyvaus taikymo mokyklose perspektyvos, jo vieta keliant dailės pedagogų kompetenciją. Analizuojama empirinė medžiaga, surinkta įgyvendinant tarptautinį moksleivių meninės kūrybos projektą „Gamtos pasaka“ (1994-2000 m.). Projektų metodo procedūrinių aspektų bei kelių tūkstančių projektinių darbų analizė atskleidė, kad taikant projektų metodą mokytojo ir mokinio darbas tampa daug sudėtingesnis nei taikant tradicinius metodus, nes reikalauja daugiau laiko bei intelektualinės įtampos, tačiau darbo metu sukuriamas kūrybinis pakilumas, mokiniai ir mokytojai tampa iniciatyvesni. Moksleiviui suteikiama daug naujų galimybių rinktis įvairias netradicines meninės raiškos formas, kurios padeda labiau atsiskleisti jo kūrybinės veiklos potencialui, suvokti naujas vizualiojo meno tendencijas. Viena iš svarbiausių sąlygų, taikant projektų metodą, yra geras, kruopštus išankstinis pasirengimas dalyvauti projektinėje veikloje. Dailės mokytojas turi būti socialiai aktyvus, plataus mokslinio ir kultūrinio akiračio, turėti įvairių sričių - gamtos mokslų, geografijos, visuomenės mokslų ir kitų žinių. Tikslinga projektų metodą kursą įtraukti į būsimųjų dailės mokytojų rengimo programas.Reikšminiai žodžiai: Dailės mokymas; Dailės mokymas, projektų metodas; Mokytojas; Projektų metodas; Art education; Project method, teacher; The art education, the project method.
ENThe problem of optimisation of children's art education process by using the project method is discussed. The database in question was created by filtering different kinds of data received through the concrete project - International Art Project for Schoolchildren "Nature's Fairytale" which has already continued for as many as seven years. There were performed nearly 45 000 works that were considered and let us ascertain some special peculiarities of art education by project method. We singled out four groups of the project works by the character of collections. The research results lead to conclusions that although working with project method is more complex time consuming and requires more attitude than working with ordinary methods, it creates the favourable environment for the teacher, awakens teacher's creativity, helps to reveal ones pedagogical talent, managerial and organizational abilities. Moreover, project method develops new kinds of child-teacher, teacher-teacher and teacher-community relationships as well as leads to integration and cross-reference of different subjects. The project method also allows the teacher to work together with a student and eventually become a co-author in the project. Teacher's personal approach becomes of value and importance to the child. [From the publication]