Veiksmingo mokymosi įgūdžiai : prielaidos ir siekiai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Veiksmingo mokymosi įgūdžiai: prielaidos ir siekiai
Alternative Title:
Skills for effective learning: presumptions and aims
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje nagrinėjamos veiksmingo mokymosi įgūdžių formavimo kai kurios prielaidos, išryškėjusios reformuojant mokyklą (1988-1995 m.). Atlikto tyrimo tikslas - socialiniu pedagoginiu aspektu išanalizuoti veiksmingo mokymosi įgūdžių formavimo prielaidas mokyklos kaitos kontekste ir pateikti rekomendacijas, kaip toliau plėtoti švietimo reformą, tobulinti ugdymo dalyvių sąveiką. Tyrime dalyvavo 12 kl. mokiniai (5899 respondentai) iš keturių skirtingų Lietuvos regionų. Gautų rezultatų analizė atskleidė prielaidas veiksmingo mokymosi įgūdžiams formuotis: mokytojo asmenybės įtaka (mokytojas menininkas), mokytojo ir mokinio santykių kokybė, mokyklos veiklos kokybė rengiant jaunimą gyvenimui, mokinių siekis ateityje įgyti aukštąjį išsimokslinimą, tėvų ir vaikų santykių kokybė ir požiūris į tikrąsias vertybes: mokslą, meną, darbą. Nustatytas ryšys tarp mokytojo asmenybės vertinimo, mokyklos veiklos rengiant jaunimą gyvenimui kokybės ir mokinių profesinių interesų: dauguma abiturientų, teigiamai vertinusių mokyklos veiklą rengiant jaunimą gyvenimui ir nurodžiusių, kad mokykloje sutiko nemažai mokytojų, kuriuos gali laikyti sau pavyzdžiu gyvenime, ketino mokytis aukštosiose mokyklose. Tėvų ir vaikų santykių kokybė yra viena iš prielaidų mokinių veiksmingo mokymosi įgūdžiams formuotis. Šeimose, kuriose tėvus ir vaikus sieja glaudūs ryšiai, pastarieji pasiekia kokybiškesnių mokymosi rezultatų, puoselėja siekį ateityje įgyti aukštąjį išsimokslinimą. Būsimųjų pedagogų rengime tarpasmeniniai dėstytojų ir studentų santykiai yra geriausias pavyzdys, tobulinant ugdymo dalyvių sąveiką.Reikšminiai žodžiai: Mokiniai; Mokymosi paradigma; Mokytojo asmenybė; Socialinis pedagoginis aspektas; Tėvų ir vaikų santykių kokybė; Veiklos mokykloje kokybė; Veiksmingas mokymasis; Veiksmingo mokymosi įgūdžiai; Effective learning; Effective learning skills; Learning paradigm; Quality of relationship between children and parents; Quality of school activities; Social - pedagogic aspect; Students; Teacher's personality.

ENThere were 5899 students of 12th grade. Having analyzed the process of effective learning skills formation from the point of social - pedagogic aspect during the period of school reform (1988-1995), some presumptions became evident. That is: a) influence of a teacher's personality (teacher - artist); b) the quality of relations between a teacher and a student; с) quality of a teacher's activities preparing young people for life; d) students' ambitions to acquire higher education in the future; e) quality of relationship between children and parents (members of the family) and their attitude towards values. During the research period only 5-9 per cent of the respondents stated they have met quite a number of teachers, who could be an example for them in future life; 73 - 81.5 per cent of respondents State they have met not many such teachers and 10-14 per cent of the respondents have not met teachers personalities. There has been the link pointed between a teacher's personality evaluation and quality of school activities while preparing young people for life and students professional interests: most students who positively evaluated school activities while preparing young people for life and who stated they have met many teachers artists have had ambitions to study further in higher educational institutions. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19036
Updated:
2016-07-09 15:32:05
Metrics:
Views: 26
Export: