LTTyrimo tikslas - ištirti pageidaujamą mokyklos bendruomenės kūno kultūros pamokų ir papildomo ugdymo programų turinį. Tyrimo uždaviniai: 1) tyrimo pagrindu kurti gimnazijų programą, 2) formuoti mokyklos bendruomenės sportavimo kryptį, kurti jo tradicijas. Tyrimo metodai: 1) ugdytinių anketinė apklausa, 2) pedagoginiai stebėjimai, 3) kūno kultūros mokytojų patirtis, išreikšta žodine apklausa, 4) rėmėjų ir ne kūno kultūros pedagogų požiūris, išreikštas žodžiu. Tyrimo rezultatai. Vilniaus J. Basanavičiaus vidurinėje mokykloje 1999 metų rudenį buvo atlikta gimnazijinio amžiaus ugdytinių sociologinė apklausa, kurioje dalyvavo penkiasdešimt dvi merginos ir aštuoniasdešimt devyni vaikinai. Per 1999 / 2000 mokslo metus buvo apklausti dvidešimt trys besimokančiųjų vaikų tėvai. 1999 metais trisdešimt du Pedagogų kvalifikacijos instituto kūno kultūros kursų klausytojai žodžiu atsakė į anketos klausimus dėl kūno kultūros turinio kaitos. Be to, darant šio tyrimo išvadas, buvo atsižvelgta į ilgalaikius pedagoginius stebėjimus, kylančius prieštaravimus bei judėjimo džiaugsmo ar nusivylimo apraiškas per kūno kultūros pamokas tarp ugdytinių ir ugdytojų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūra; Kūno kultūros programa; Mokinių sportavimo motyvacija; Mokyklos bendruomenė; Mokyklos bendruomenės nuomonė; Physical training; Physical training program; Physical training programme; School community; School community opinion; Student motivation in physical education.
ENThe formation of the physical training contents was greatly influenced by the development of the new attitude, change of the sports philosophy, holistic view towards the student, the new concept of physical activity. The sociological public poll of the school Community was performed regarding the development of the contents of the physical training programme of the future gymnasia. The objective of the research was to analyse the contents of physical training classes desired by the school community. After the poll results of the three groups of the school community, viz. parents, students and teachers, were compared it became clear that the physical and spiritual development of students should be perceived as one integral complex. Consideration should be given to the interaction of the body, spirit and socio-cultural factors of separate student groups. The analysis shows that the spiritual and physical differences of children influence the choice of sports nature. [Text from author]