LTDėl ekonomikos, prekybos ir finansų masto Europos Sąjunga užima svarbią poziciją pasaulinėje sistemoje: ES pamažu tampa pagrindine jėga, formuojančia pasaulinius įvykius. Tapusi ES nare 2004 Lietuva perdavė savo kompetenciją užsienio prekybos srityje Europos komisijai; tačiau kaip ir kitos ES šalys narės, ji gali ginti savo interesus formuojant bendrą ES prekybos politiką, dažnai konkuruodama su kitomis šalimis narėmis. Straipsnyje didžiausias dėmesys kreipiamas į Lietuvos nacionalinių interesų formuojant ES bendrą prekybos politiką identifikaciją ir pagrindimą, bei analizuojama ES institucinės prekybos politikos formavimo sistema. Identifikuojant Lietuvos nacionalinius interesus pateikiama detali Lietuvos nacionalinės ekonominės ir užsienio prekybos politikos organizavimo su ES susietame kontekste struktūros analizė. Tai atliekama tam, kad paaiškinti Lietuvos prekybos politikos organizavimo struktūrą ir nustatyti, kokie interesai yra atstovaujami ir kodėl ar kokios institucijos dalyvauja formuojant galutinę prekybos politikos poziciją. Be to, ypač atkreipiamas dėmesys į Lietuvos užsienio prekybos politikos organizavimą, nustatant, kokios galimybės yra suteikiamos ne tik valstybės institucijoms, bet taip pat verslo ir vartotojų organizacijoms atstovauti savo interesus ir dalyvauti užsienio prekybos politikos pozicijų formavimo procese. Straipsnyje taip pat pateikiami kai kurie teoriniai samprotavimai apie Lietuvos prekybos politiką, susiję su interesais ir tikslais netolimoje ateityje. Straipsnio pabaigoje pateikiama Lietuvos dabartinės užsienio politikos analizė ir įvertinama politikos ir šalies nacionalinių interesų atitikimas.Reikšminiai žodžiai: Lithuania's national interests; EU common commercial policy.
ENThis article pays major attention to the substantiation and identification of Lithuania's national interests in the formation of the EU common commercial policy, and an analysis of the EU institutional trade policy formation system is carried out. Furthermore, special attention is paid to the analysis of Lithuania's foreign trade policy organisation, with a view to establishing what opportunities are provided not only to state institutions, but also to business and consumer organisations to present their interests and participate in the process of formation of stances on foreign trade policy. Finally, the article presents some theoretical considerations on Lithuania's trade policy-related interests and objectives in the near future. The article concludes by Lithuania's current foreign trade policy analysis and evaluation of the compliance of the policy with the country's national interests. [From the publication]