The images of the Baltic States in the international media upon accession to NATO and the EU

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The images of the Baltic States in the international media upon accession to NATO and the EU
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje tiriami ir lyginami Lietuvos, Latvijos, Estijos įvaizdžiai tarptautinėje spaudoje ("Financial Times" ir "Economist") po įstojimo į NATO ir ES. Kiekybinės ir kokybinės turinio analizės metodu analizuojami Baltijos valstybių (BV) įvaizdžių panašumai ir skirtumai teminėse ir vertinamosiose kategorijose. Įvaizdį suvokiant santykyje su identitetu analizuojamos BV regioninės identifikacijos ir išskiriami pagrindiniai naratyvai, apibūdinantys BV kaip regioną. Atliktas tyrimas atskleidė, kad Estijos įvaizdis teigiamiausias, Lietuvos šiek tiek mažiau teigiamas, o Latvijos mažiausiai teigiamas. Nors visų trijų BV įvaizdžiai buvo pakankamai teigiami, pažymėtina, kad savaitraštyje "Economist" Latvijos ir Lietuvos įvaizdžiai yra neigiami (Lietuvos neigiamesnis), tačiau juos atsveria teigiami įvaizdžiai "Financial Times". Valstybių įvaizdžių analizė leido išskirti konkrečius veiksnius, labiausiai kenkusius kiekvienos valstybės įvaizdžiui ir labiausiai jį gerinusius, bei konstatuoti, jog santykiai su Rusija opūs kiekvienai Baltijos valstybei ir dažniausiai turi nevienprasmišką poveikį jų įvaizdžiui. Regioninio identiteto analizė atskleidė, jog Lietuva, Latvija, Estija gana dažnai priskiriamos "Vidurio ir Rytų Europai" arba "Rytų Europai", tačiau svarbiausia regioninė identifikacija net ir po dvigubos plėtros yra "Baltijos šalys". Daroma išvada, jog BV nereiktų siekti itin konkuruoti tarpusavyje bei reiktų stengtis atsikratyti istorijos aukų įvaizdžio, o savo patirtį perteikti teigiama prasme - kaip politinės ir ekonominės transformacijos sėkmės pavyzdį. [Iš leidinio]

ENThis article analyses and compares images at international press (Financial Times and the Economist) of Lithuania, Latvia, and Estonia after joining the EU and NATO. Using a method of quantitative and qualitative analysis, the author analyses similarities of differences of the Baltic States (BS) in subjective and assessable categories. Assuming the image in relation to the identity, the author analyses regional identities of the BS are defines the main narratives that describe the BS as a region. The research disclosed that the most positive was the image of Estonia; Lithuania had less positive image, and Latvia had the least. Although the images of all three BS were relatively positive, we should note that weekly magazine the Economist created negative images of Latvia and Lithuania (Lithuania even worth than Latvia), but they were balanced with positive images in Financial Times. The analysis of the images of states enabled defining certain factors that negatively influenced the image of each state, and factors that made positive effect, and stating that relations with Russia are important to all Baltic States and in most cases imply certain effect on their image. Regional identity analysis disclosed that Lithuania, Latvia, and Estonia often are assigned to the Middle East or East Europe, but the main regional identification, event after double development, is “the Baltic States”. The author concludes that the BS should not compete with each other or try divesting the image of historical victims; instead, they should deliver their experience in a positive sense, as an example of successful political and economic transformation.

ISSN:
1392-5504
Related Publications:
Šalies ženklodaros ir viešosios diplomatijos simbiozė: teorinės įžvalgos / Rimantė Hopenienė, Liudmila Bagdonienė. Viešoji politika ir administravimas. 2013, t. 12, Nr. 3, p. 336-374.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/19007
Updated:
2018-12-17 12:18:59
Metrics:
Views: 18    Downloads: 4
Export: