LTStraipsnyje nagrinėjamos mokytojo kompetencijos problemos, gilinantis į pradinių klasių pedagogų gamtamokslinį raštingumą. Pradinių klasių mokytojui ypač svarbus sisteminis integralusis gamtamokslinis parengimas, jis turi turėti pakankamai biologijos, fizikos, chemijos, technikos ir technologijos, ekologijos ir kitų žinių. Vykstant švietimo reformai, ypač svarbu stebėti, kaip vyksta ugdymo procesas, ar viskas, kas diegiama į mokyklą, tinka, ko trūksta. Siekiant išsiaiškinti dabartinio gamtamokslinio ugdymo padėtį ir perspektyvas pradinėje mokykloje, atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 453 pedagogai iš šešių didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus) ir 296 pedagogai iš kaimo mokyklų. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad pradinių klasių pedagogai nelabai susipažinę su gamtamokslinio ugdymo patirtimi pradžios mokykloje 1918-1940 m. Mokytojų gamtamokslinis raštingumas „neatsinešamas“ iš aukštosios mokyklos, jis auga, didėjant darbo patirčiai, tačiau įgyjama kvalifikacinė kategorija tiesioginės įtakos neturi. Pedagogų asmeninis gamtamokslinio raštingumo vertinimas nepriklauso nuo jų darbo stažo, tačiau egzistuoja ryšys tarp mokytojų gamtamokslinio raštingumo lygio ir jų žinių (informacijos) apie integruotą gamtamokslinį ugdymą pradinėje mokykloje. Labiausiai žinių apie integruotą gamtamokslinį ugdymą stokoja pedagogai, kurių darbo mokykloje stažas yra iki 5 metų. Pedagogų gamtamokslinio raštingumo vertinimas nepriklauso nuo jų įgytos kvalifikacinės kategorijos ir nuo to, kokią aukštąją mokyklą jie yra baigę.Reikšminiai žodžiai: Gamtos mokslai; Mokytojų rengimas; Pradinis ugdymas; Pradinė mokykla; Elementary school; Nature science; Primary education; Teachers training.
ENThe analysis of didactic requirements of the primary school course on natūrai science demonstrates that primary school teachers are to have some knowledge of biology, physics, chemistry, technology, ecology, etc. Since it is very important for primary school children both to acquire knowledge and skills and to see the interdependence and interconnection of the natural phenomena. 967 primary school teachers participated in the study. The study demonstrated teachers' attitude towards the standards of natural science education in primary school as well as teachers' awareness of the requirements of General Programme, their knowledge of the history of natural science education in Lithuania in 1918-1940. The results of the questionnaire analysis allow us to point out that natural science literacy of primary school teachers is insufficient, furthermore, this was emphasized by the respondents themselves. Thus, institutions of higher education responsible for the preparation of primary school teachers and institutions responsible for the improvement of primary school teachers' qualification have to pay more attention to the issue of natural science literacy. [From the publication]