Humaniškų santykių įtvirtinimas kaip matematikos mokymo(si) proceso humanizavimo galimybė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Humaniškų santykių įtvirtinimas kaip matematikos mokymo(si) proceso humanizavimo galimybė
Alternative Title:
Strengthening of the humanistical educational relationships as the direction of humanisation of matematics
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinėje švietimo kaitoje mokymo dalykams keliamas reikalavimas – humanizuoti ir humanitarizuoti ugdymo turinį ir ugdymo metodus bei ugdymo santykius modeliuoti naujai. Siekiant atskleisti jaunesniojo mokyklinio amžiaus paauglių humaniškų tarpusavio santykių ypatumus, buvo atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 541 įvairių Lietuvos miestų ir gyvenviečių V klasių mokinys, 24 V klasių mokinių pradinių klasių mokytojos; 5 eksperimentinių ir 5 kontrolinių klasių matematikos mokytojos. Straipsnyje esminėmis humaniškumo apraiškomis laikomas jautrumas, atvirumas ir orumas. Tyrimo metu nustatyti esminiai mokinių ir mokytojų vertinimų skirtumai rodo, kad mokiniai ne visai adekvačiai vertina savo elgesį ir mokytojai nepakankamai gerai pažįsta savo mokinius. Stengdamiesi geriau pažinti savo ugdytinius, mokytojai padės mokiniams pažinti save, ugdyti pasitikėjimą savo galiomis, išmokti sąžiningai vertinti savo poelgius. Tirtų mergaičių humaniškas elgesys su bendraklasiais ir pačių mokinių, ir jų pradinių klasių mokytojų nuomone, iš esmės yra stabilesnis nei tirtų berniukų, tad mokytojai turėtų daugiau dėmesio skirti berniukų humaniškumo ugdymui. Mokytojams atsiranda galimybių padėti mokiniams siekti aukštesnio statuso klasėje, skatinti humaniškus mokinių tarpusavio santykius tinkamai organizuojant aukšto ir žemo statuso mokinių bendravimą mokymosi metu. Matematikos mokymo metodika, nukreipta į mokinių humaniškų tarpusavio santykių skatinimą matematikos mokymo(si) metu, daro įtaką mokinių humaniškumo plėtrai.Reikšminiai žodžiai: Humaniškumas; Humaniškų santykių įtvirtinimas; Matematikos mokymo (si) humanizavimas; Matematikos mokymo humanizavimas, humaniškumas, ugdymo ryšiai; Maytermatimos mokymosi humanizavimas; Mokymosi procesas; Educational relationships; Educational relationships, humanity, humanisation of mathematics teaching; Humanization of mathematics teaching.

EN541 students of V th form and 24 teachers from different Lithuania schools were questioned using questionnaires with the purpose to ascertain features of student's humanity and humanistic relationships. Pedagogical experiment took place in 5 regional and city schools. The aim of experiment was to check what influence the special methods of mathematics teaching makes on student's humanistic behaviour. The research showed, that: the students of V th form are responsible, but are not dignified, so teachers must to improve their tolerance and friendly relationships; exist the connection between student's humanity and their status, so teachers can help students to rise their status in the process of upbringing of humanity; the special methods of mathematics teaching influenced the humanisation of educational relationships. [From the publication]

Related Publications:
Humaniškumo samprata šiuolaikinės ugdymo paradigmos plotmėje / Nijolė Cibulskaitė. Pedagogika. 2000, 42, p. 181-186.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18987
Updated:
2016-07-09 15:39:15
Metrics:
Views: 11
Export: