Pagrindinių mokyklų VIII-IX klasių paauglių vertybių ir ateities lūkesčių ryšiai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pagrindinių mokyklų VIII-IX klasių paauglių vertybių ir ateities lūkesčių ryšiai
Alternative Title:
8-9 th form pupils' reflections of values to their future outlooks
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamos kaimo mokyklų paauglių vertybinės nuostatos, ateities lūkesčiai, poreikiai ir norai, atskleidžiami socialinės aplinkos, vertybinių nuostatų ir ateities lūkesčių ryšiai. Tyrime dalyvavo dviejų rajonų pagrindinių mokyklų 8-9 klasių mokiniai ir mokytojai, kurie užpildė anoniminę anketą su atvirais, pusiau atvirais ir uždarais klausimais. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad kaimo paauglių vertybinės nuostatos orientuotos į aukščiausias bendražmogiškas vertybes: išsilavinimą, šeimą, pagalbą kitam, rūpestį savo kaimu. Kaimo paauglių nuostatos reikšmingos, pagrįstos ir viltingos. Kaimo paauglių profesiniam pasirinkimui mažesnę įtaką daro bendraamžiai, lyginant su miesto paaugliais. 8-9 klasių mokinių ateities lūkesčiai, interesai sutampa su Lietuvos paauglių lūkesčiais, interesais, tačiau juos įgyvendinti galima mokantis ir dirbant, prasigyvenant mieste, ir tik po to grįžtant į kaimą. Paauglių lūkesčiai motyvuoti, pagrįsti realios situacijos analize. Kaimo paaugliai suvokia išsilavinimo ir švietimo svarbą įgyvendinant lūkesčius, daug paauglių išsako norą mokytis gimnazijose, vidurinėse mokyklose. Mokytojai turėtų garantuoti kokybišką ugdymą, taikydami naujos technologijos metodus, įtraukdami paauglius į aktyvią veiklą, skatindami juos mąstyti. Mokykla, mokytojai nepakankamai koreguoja paauglių interesus ir lūkesčius, suteikia per mažai informacijos apie tai, kaip lengviau juos įgyvendinti. Kaimo paauglių vertybinės nuostatos, ateities lūkesčiai teikia vilčių pozityviam visuomenės atnaujinimui.Reikšminiai žodžiai: Ateities perspektyvos; Paauglystė; Ugdymo procesas; Vertybė; Adolesence; Education process; Future outlooks; Pupils; Upbringing process; Value.

ENThe main purpose of the research was to analyse problems, values and future outlooks of the 8-9th Form pupils from country village schools. The research was carried out following such directions: to determine values of the 8-9th form pupils from country/village schools; to discuss needs, wishes/hopes and future outlooks of teenagers; to determine relations among social environment, values and future outlook. Research data shows that; • values of village country pupils are affected by genera values of society - education, family, care about others, neighbours; future outlooks of village country pupils are the same as of teenagers from other regions, but village country pupils their realization connect to life in the city; values, future hopes of village country pupils take hoper for the positive renovation of the society. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18985
Updated:
2016-07-09 15:40:31
Metrics:
Views: 40
Export: