LTMokymo turinys – vienas iš svarbiausių mokymo-auklėjimo proceso komponentų, lemiančių mokymo organizavimą, jo ugdomąją įtaką. Pertvarkant mokymo turinį, reikia atsižvelgti į pasaulio mokslo ir technikos laimėjimus, mokinių amžiaus ypatybes ar jų interesus, padidinti auklėjamąjį poveikį, garantuoti mokymo prieinamumą ir priimamumą. Kyla klausimas: koks turi būti mokymo turinys, t. y. ko mokinius reikia mokyti, ką vystyti ir auklėti. Siekiant atlikti šiandienos reikalavimus atitinkančios technologijų (darbų) mokymo koncepcijos analizę, buvo iškelti šie uždaviniai: 1) nustatyti ir išnagrinėti pagrindinius technologijų (darbų) mokymo poreikius; 2) numatyti šiandieninių pedagogikos ir psichologijos mokslų raidos tendencijų integravimo į technologijų (darbų) mokymą galimybes. Tyrimas parodė, kad šiuolaikinio praktinio ugdymo tikslas – ugdyti mokinių bendruosius gebėjimus, t. y. gebėjimą spręsti problemas, kritiškai mąstyti, mokėjimą mokytis. Humanistinė ugdymo teorija, mokslinė-techninė pažanga, darbo pasaulio kitimas verčia keisti tradicinę darbų didaktiką. Technologinė veikla turi būti neatsiejama nuo mokslo-gamybos proceso, todėl per technologijų pamokas tikslingiausia organizuoti mokinių tcchninę-kūrybinę veiklą, vengti orientacijos į darbininkiškas profesijas. Praktinio ugdymo tendencijos, turinio pobūdis, jo realizavimo prielaidos turi įtakos rengiant technologijos mokytojus aukštosiose mokyklose, gerinant dalyko mokymui reikiamą materialinę bazę. Pagrindinis darbų didaktikos uždavinys – mokymo sistemos tobulinimas.Reikšminiai žodžiai: Kritinis mąstymas; Kūrybiškumas; Mokymo technologijos; Mokymo turinys; Mokėjimas mokytis; Praktinis ugdymas; Problemų sprendimas; Technologijų (darbų) mokymas; Ability to learn; Creativity; Critical thinking; Curriculum; Practical training; Problem solving; Teaching techniques; Technology training.
ENProgress of the education reform and start of fundamental changes in the education pro cess in our country give grounds to overview the contents of training and its drafting principles once again. The main purpose of this article is to review the basic needs of the training process deter mining the technology training. In order to implement this, world trends in production development, the most recent achievements in sociology, pedagogy, psychology have been analyzed. Taking into consideration the analyzed trends and scientific achievements we tried to formulate tasks for technological developments corresponding to the today's situation and concurrently analyzed opportunities of their Implementation. We came to a conclusion that technology classes should focus on trainees' organization of technical-creative activities, which organically combine mental and physical work. In order to implement this, it is necessary to improve didactics of training and preparation of future trainers. [From the publication]