LTAutorės atlikto specifinio tyrimo paskirtis – praktinė taikomoji: gauti darbo rezultatai skirti tyrimo metu surinktą ir apibendrintą informaciją panaudoti konkrečioje naujai kuriamoje Lietuvos liaudies buities muziejaus Miestelio ekspozicijoje. Tyrimo objektas, darbo tikslas ir uždaviniai susiję su alkoholio prekybos taisyklėmis tarpukario Lietuvos laikotarpiu. Darbe nagrinėjamas tarpukario Lietuvos alkoholinių gėrimų asortimentas, išaiškinami to meto alkoholio gamintojai, aptariamas prekybos alkoholiu reglamentavimas Lietuvos miesteliuose 1918-1940 m., aiškinamos įvairios to meto prekybos alkoholiniais gėrimais aplinkybės, prekybos alkoholiu įmonių klasifikacijos, buvo reikalavimai, keliami šios rūšies prekybos įmonių savininkams, šių įmonių darbo laiko reglamentavimas, to meto alkoholio reklama ir t. t. Atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad prekyba alkoholiu tarpukario Lietuvoje buvo labai griežtai reglamentuota. Iki 1934 m. didžiausią įtaką prekybos alkoholio taisyklių reglamentavimui turėjo atskiros savivaldybės, o nuo 1934 m. šių taisyklių formavime išaugo valstybės vaidmuo. Buvo reglamentuojamas tiek alkoholio prekybos vietų skaičius, tiek konkrečios prekybos vietos, alkoholio prekybos įmonių savininkų amžius, kriterijai leidę ar draudę klientams pirkti alkoholinius gėrimus, galimas prekybos alkoholiu laikas, sanitarinės prekybos alkoholiu įmonių taisyklės, skatintos įvairios antialkoholinės reklamos priemonės ir kt.Reikšminiai žodžiai: Alkoholis; Etnografija; Iaudies buities muziejus; Liaudies buities muziejus; Lietuvos miesteliai; Prekyba; Alcohol; Alkohol; Etnography; Lithuania; Lithuanian towns; Open air museum; Trade.
ENThe Open Air Museum of Lithuania has a big collection of alcohol bottles. Museum is going to present an alcohol shop in the small town of the Museum. The article analyzes the regulation of the alcohol trade in the interwar Lithuania. The data will help to arrange trade expositions in the museum. According to the laws and rules, the alcohol trade was allowed by special licenses. The shops, pubs or taverns had to stay in a certain distance from the churches, schools, hospitals, graveyards, etc. The rules regulated the arrangement and interior of a shop or a pub (it had to be on the ground-floor with doors to the street, painted walls, etc.). No alcohol advertisement was allowed outside the shop or pub building. It was required to have special editions of anti-alcoholic magazines or pamphlets. [From the publication]