LTAštrėjant konkurencijai, smulkaus verslo gebėjimas išlikti tampa vis aktualesnis, kadangi smulkaus verslo atstovams tenka ne tik konkuruoti su kitomis toje pačioje rinkoje veikiančiomis smulkiomis įmonėmis, bet ir su stambaus verslo atstovais. Viena iš naujausių vadybos mokslo paradigmų, kuri bene pagrindinį dėmesį skiria priimamų sprendimų kokybei - įžvalga. Viena iš įžvalgos formų, apimanti konkurentų analizę, yra konkurencinė įžvalga. Būtent šios įžvalgos pagrindu gali būti priimti ir įgyvendinti kokybiški sprendimai, sudarantys prielaidas konkurencinio pranašumo vystymuisi. Konkurencinė įžvalga akcentuoja esamas ir galimas stiprybes, silpnybes ir organizacijos veiklą, esant tiems patiems ar panašiems produktams ar paslaugoms (specifinės organizacijos profiliavimas). Konkurencinė įžvalga - tai nuolatinis procesas, apimantis informacijos, susijusios su strateginiu planavimu, analizę. Paprastai konkurencinė įžvalga apima žinias apie konkurentus; technologijas; veiklos sritį reglamentuojančius teisės aktus ir jų pokyčius; tiekėjus; žaliavas; rinkos tendencijas; politinius ir ekonominius pokyčius. Konkurencinė įžvalga gali padėti smulkiam verslui ne tik sumažinti išlaidas ir lėšų praradimą, bet taip pat ir padidinti pelną, turint daugiau žinių apie pačią įmonę, jos konkurentus ir rinką. Konkurencinės įžvalgos principų įdiegimas smulkiajame versle taptų kitų sričių vystymosi katalizatoriumi: įmonė laiku priimtų efektyvius strateginius sprendimus, ištekliai būtų paskirstomi pagal strategines veiklos kryptis, būtų nuolat stebima išorinė aplinka ir atitinkamai būtų laiku pastebimos iš aplinkos kylančios galimybės bei nauji vartotojų poreikiai.Reikšminiai žodžiai: Konkurencinė įžvalga; Konkurencinis pranašumas; Smulkus verslas.; Compettive intelligence; Competitive adavantage; Small business.
ENWhile competition is growing, small business‘ ability to survive is becoming increasingly urgent, since small businesses are not only competing with other small businesses in the same markets, but also with representatives of big business. One of the most recent scientific management paradigm, which is unlikely to focus on the quality of the decisions - intelligence. In the scientific literature it can be found a variety of intelligents forms: business, organizational, systems, etc. However, one of the intelligence forms, including an analysis of competitors is competitive intelligence. This form of intelligence can become a backgruond for a qualitative decision, which forms the assumptions of competitive advantage for development. Competitive intelligence highlights existing and potential strengths, weaknesses and organization at the same or similar products or services (specific organizations profiling). Competitive intelligence - is a continuous process, including information relating to strategic planning, analysis. This is a accumulation of knowledge and its use.Usually, the competitive intelligence includes knowledge of the competition, technology, the scope of legislation and the changes of suppliers; the raw materials market trends, political and economic changes. Competitive intelligence can help small businesses not only reduce costs and the loss of funds, but also increase revenue, with more knowledge about the company, its competitors and the market. Most small businesses use the growth strategy, which is based on a new consumer invention, the market share increase, the supply of new products, software upgrades. All of this activity is associated with high costs, if the company does not have enough information - knowledge - intelligence before taking the real expansion of action. Perceptions principles of the introduction of competitive intelligence in small businesses, would become a catalyst for other areas of development: the company adopted effective and timely strategic decisions, resource allocation with strategic activities, to constantly monitor the external environment and would be seen in time from the emerging opportunities and new customer needs. [From the publication]