Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, individualizuoto motorikos ir kalbinių gebėjimų ugdymo ypatumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, individualizuoto motorikos ir kalbinių gebėjimų ugdymo ypatumai
Alternative Title:
Specific development of individualized motoric and speaking skills while working with preschool children with speaking and communication problems
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 2 (18), p. 140-148
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aprašomas veiklos tyrimas, kuriuo siekta atskleisti individualizuoto ugdymo poveikį, tikslingai lavinant vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, motoriką bei kalbinius gebėjimus. Veiklos tyrimas atliktas remiantis socialinės interakcijos modeliu, kurio esmė - ugdomosios veiklos dalyvių tarpusavio sąveika bei galimybė vienam iš kito mokytis. Tyrime dalyvavo 15 ikimokyklinio amžiaus vaikų (3-5 m.), turinčių įvairaus laipsnio (nuo nežymaus iki žymaus) kalbos ir komunikacijų sutrikimų. Veiklos tyrime dalyvavo ugdymo specialistų komanda, susidedanti iš penkių narių: vyresnioji logopedė, specialioji pedagogė metodininkė, judesio korekcijos mokytoja metodininkė, vyr. auklėtoja bei auklėtoja. Po intensyvios ir kryptingos ugdymo komandos veiklos, taikant individualizuotas programas, vaikų turimi gebėjimai kito įvairiai: ryškiausi pasiekimai užfiksuoti bendrosios motorikos, žemiausi - ekspresyviosios kalbos raidos srityje. Tikėtina, kad teigiamą poveikį galėjo daryti tinkamai sukurta ugdomoji aplinka, kryptingas komandinis darbas, tikslingai parinkti ugdymo metodai ir priemonės (įvairios mozaikos, dėlionės, konstruktoriai, specialūs žaidimai, gimnastikos salės įrenginiai ir pan.). Žemus ekspresyviosios kalbos pasiekimus galėjo lemti tiek kalbos raidos sutrikimo sudėtingumas, tiek per trumpas tikslingai suplanuotos veiklos laiko tarpas. Planuojant ugdomosios veiklos tyrimą, reikėtų atsižvelgti į vaikų gebėjimų raidos sudėtingumo laipsnį, ugdymo intensyvumo poreikį, ugdytinių skaičių, ugdymo aplinkos (ne tik grupėje, bet ir salėje, dailės kabinete, etnografiniame kambaryje, lauke, kieme, parke ir pan.) bei laiko planavimo galimybes.Reikšminiai žodžiai: Kalbos sutrikimai; Motoriniai ir kalbiniai gebėjimai; Speech disorders; Motor and speaking skills.

ENThe paper analyses specific development of personal movement and speaking skills while working with preschool children with speaking and communication problems. The following hypothesis was raised: children movement and language skills are being developed and the process is faster with those who are slower in development if team work is well planned and properly focussed on individualisation. Pre-school children with speaking and communication problems from Kuršėnai kindergarten "Eglutė" took part in the research. The research project was carried out on the basis of testing and activity research methods. Two researches were done (primary and secondary) to assess children's skills with the help of DISC methodology. A team from the institution staff took part in the research. A secondary test was done after a period of hard work. Comparative analysis of the results of the two researches stated that constant and directed work with children with special needs give really positive results. The above hypothesis was proved: a well planned and properly focussed individualised work with children with speech development and communication problems develops their skills and makes the process faster for those who are slower in development. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18782
Updated:
2018-12-17 12:18:34
Metrics:
Views: 231    Downloads: 97
Export: