LTStraipsnyje atskleidžiami priešmokyklinio amžiaus vaikų motyvacijos mokymui(-si) ypatumai ir juos determinuojantys tiek išoriniai, tiek ir vidiniai požymiai. Atliktame kokybiniame tyrime dalyvavo 29 priešmokyklinio ugdymo įstaigų ugdytiniai. Standartizuotu interviu siekta išsiaiškinti esminius veiksnius, lemiančius vienokias ar kitokias vaikų nuostatas į mokymą(-si). Atlikta analizė atskleidė, kad pagrindiniai veiksniai, turintys įtakos priešmokyklinio amžiaus vaikų nuostatoms į mokymąsi - tai jų požiūris į mokyklą, tarpusavio santykiai grupėje ar klasėje, saugumo poreikio patenkinimas ir tiriamųjų savo grupės vertinimas. Daugeliu atvejų vaikų teigiamą mokymosi motyvaciją sąlygoja noras daugiau išmokti, naujų pažinčių siekimas, atsakomybės didėjimas. Nenoro eiti į mokyklą priežastis daugiausiai lemia jau susiklostę šilti santykiai su dabartine darželio auklėtoja, prieraišumas prie esamos situacijos ir turimų vaidmenų, naujovių baimė. Nustatyta, kad priešmokyklinio amžiaus vaikams patinka lankyti priešmokyklinio ugdymo grupę, tačiau drauge atsiranda ir didelis noras eiti į mokyklą, įgyti kitą socialinį statusą - būti mokiniu. 80 proc. tiriamųjų nurodė, kad grupėje jaučiasi pakankamai saugiai (iš jų nesityčiojama), taip pat turi daug draugų, bendraamžiai su jais noriai bendrauja. Pedagogo vaidmuo priešmokyklinio amžiaus vaikų teigiamam požiūriui į mokymą(-si) klostytis itin didelis: pedagoginio proceso metu vaikai įgyja žinių, mokėjimų, įgūdžių. Be to, svarbus tampa ir saugumo veiksnys grupėje. Šiuo požiūriu tiriamieji pirmiausia nurodė smurto apraiškų bendraamžių rate buvimą ar nebuvimą, kas iš dalies gali sąlygoti jų norą mokytis mokykloje.Reikšminiai žodžiai: Priešmokyklinukas; Vaikas; Vaikų mokymosi motyvacijos ypatumai; Pre-schoolers; Child; Peculiarities of children motivation for study process; Priešmokyklinio amžiaus vaikas; Mokymosi motyvacijos ypatumai; Peculiarities of children motivation for study process.; Ikimokyklinis amžius; Vaikų motyvacijos mokymui(si) ypatumai.; Pre-schoolers.
ENSome educational aspects of pre-school children's motivation to learn are discussed this paper. The main factors that might influence children's motivation to learn are stressed. Based on qualitative research data, when a structured interview was used, the main factors of children's attitudes towards learning have been identified, i.e. children's attitudes towards school, their interpersonal relations within the group/class, a need for safety, and also those children's attitudes towards the classmates. It is stated that school and the family are the most important educational institutions for a child's holistic formation, i.e. after a child starts going to the school teachers take most responsibility for a child's favourable socialization processes. Therefore most of pre-schoolers like going to kindergarten/preparatory school and a need to go to school arises quite fast and becomes strong at this age. Moreover, many children point out that they feel quite safe in the group, they have many friends, and these friends enjoy communicating with respondents. [From the publication]