Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo apraiškos meninėje veikloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo apraiškos meninėje veikloje
Alternative Title:
Expression of creativity in pre-school age children in artistic activitiess
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 1 (17), p. 98-105
Summary / Abstract:

LTPriešmokyklinio ugdymo pedagogui labai svarbu laiku pastebėti ir įvertinti gabius ir talentingus vaikus, kad šių kūrybiškumas iš poreikio būti tokiam kaip visi nebūtų slopinamas. Vaikų kūrybiškumo ugdymas visų pirma reiškiasi menine kūryba, todėl labai svarbu, kaip vaikas ugdomas vaikystėje, kiek kūrybinga vaiko aplinka ir jam artimi žmonės. Siekiant atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumo apraiškas bei kūrybiškumo ugdymo galimybes meninėje veikloje, atliktas tyrimas, kuris buvo vykdomas keliomis kryptimis: kad išsiaiškinti priešmokyklinio ugdymo pedagogų patirtį ugdant priešmokyklinio amžiaus vaikų kūrybiškumą, apklausti 22 pedagogai; siekiant atskleisti vaikų kūrybiškumo apraiškas, atliktas priešmokyklinės lopšelio-darželio grupės (tyrime dalyvavo 18 priešmokyklinio amžiaus grupės vaikų) vaikų stebėjimas bei veiklos produktų (piešinių) analizė. Atlikus pedagogų anketinės apklausos duomenų analizę, galima teigti, kad pedagogai vaikų kūrybiškumo apraiškas dažniausiai pastebi ir jas ugdo menine veikla. Išryškėjo tendencija vaikų kūrybiškumą vertinti stereotipiškai (lyties aspektu), t. y. mergaites laikyti kūrybiškesnėmis nei berniukus. Atlikus stebėjimu sukauptų duomenų analizę, atskleistos vaikų kūrybiškumo apraiškos, kurios pasižymi kūrybiškiems asmenims būdingomis savybėmis: originalumu, vaizduotės lakumu, mąstymo sklandumu, polinkiu individualiam darbui, turtingu žodynu, emocionalumu, humoro jausmo turėjimu, grožio siekimu, plačiais interesais. Stebėjimu ir vaikų piešinių analize patvirtinta pedagogų išsakyta nuomonė, kad visi vaikai mėgsta kurti, skiriasi tik saviraiškos būdai, meninės veiklos sritys.Reikšminiai žodžiai: Kūrybiškumas; Kūrybiškos asmenybės savybės; Kūryba; Meninė veikla; Creativity; Features of a creative personality; Expression of creativity; Artistic activities; Kūrybingumas; Kūrybingos asmenybės savybės; Kūrybingumo raiška; Meninė kūryba; Kūrybiškumas; Kūrybiškos asmenybės ypatybės; Kūrybiškumo išraiška; Meninė veikla.; Creativity; Artistic activities.

ENThe paper deals with the importance of creativity development in pre-school age children, educators' attitudes towards creativity development and influencing factors. The authors discuss the identified peculiarities of creativity relying on data obtained from observations of groups of pre-school age children, demonstrate creativity expression in pre-school age children and discuss creativity development possibilities through artistic activities. Examples illustrating creativity expression in pre-school age children are provided. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18683
Updated:
2018-12-17 12:18:18
Metrics:
Views: 150    Downloads: 54
Export: