LTDidėjantys pokyčiai organizacijose reikalauja gebėjimo vis greičiau prisitaikyti. Straipsnyje analizuojama, kokias kompetencijas turi turėti vadybininkas, kad galėtų efektyviai susidoroti su organizacijose vykstančiais pokyčiais, ir kaip jas gali įgyti. Taip pat nustatomi ryšiai tarp formalaus, neformalaus ir neoficialaus vadybos mokymosi pokyčių proceso metu. Straipsnis pagrįstas organizacinių pokyčių valdymo, vadybos plėtros ir mokymosi darbo vietoje samprata. Siekiama nustatyti, kaip vadybininkai įgyja pokyčio valdymo kompetenciją. Atliktas empirinis tyrimas, kurio tikslas - nustatyti, kokių pokyčio valdymo kompetencijų reikia vadybininkams ir kokiais būdais jos yra įgyjamos. Apklausa vykdyta įvairiose Lietuvos įmonėse, daugiausiai mažose ir vidutinėse. Tyrime dalyvavo 61 respondentas. Gautų duomenų analizė atskleidė, kokių pokyčio valdymo kompetencijų reikia valdant pokyčius organizacijose ir kaip vadybininkai jas įgyja. Apklausa padėjo išryškinti veiksnius, įtakojančius vadybininkų mokymąsi organizacinių pokyčių metu. Nustatyta, kad vadybininkai naudoja formalų, neformalų ir neoficialų mokymąsi. Respondentų nuomone, jie geriau išmoksta neoficialaus mokymosi metu, dažniausiai - mokydamiesi iš savo klaidų. Atliktas tyrimas neišvengė tam tikrų apribojimų: empirinio tyrimo rezultatai gali būti generalizuojami tik Lietuvos įmonėms, neatsižvelgta į tarpkultūrinius aspektus. Be to, nebuvo analizuotas mokymosi rezultatų poveikis pokyčio sėkmingumui. Atlikto tyrimo rezultatais galima remtis ateityje planuojant būsimus vadybos plėtros ir pokyčio valdymo tyrimus, taip pat gerinant vadybininkų mokymą.Reikšminiai žodžiai: Formalusis ir neformalusis mokymas; Vadybos kompetencija; Iformal; Informal and non-formal learning; Management competence.
ENThe purpose of the article is to learn how managers acquire change management competence. The paper is based on the concepts of organizational change management, management development and workplace learning. The empirical research is conducted to identify change management competence needed and the ways they are learned by the managers. The paper discloses what change management competence is needed to manage change in organisation as well as how do managers acquire them. The survey points out factors influencing managers learning during organisational change. Few research limitations can be defined. First, the results of the empirical research could be generalised for the managers of Lithuanian companies, intercultural aspects are not taken into account. Second, the impact of learning outcomes on change success is not analysed. The findings of the paper will complement to the further research on management development and change management. The information on how to improve management learning during the organizational change will help to improve the services of management training providers as well as quality of change management in the companies. The increasing rate of changes demands managers to adapt more quickly. The paper evaluates what kind of competence is required for the managers to cope with organizational change and how are they acquired. Also the relationship between formal, non-formal and informal management learning in the change process is defined. [From the publication]