LTNagrinėjant Europos dokumentus, teigiama, kad pagrindinis doktorantų programų elementas ir toliau išlieka tyrinėjimais pagrįsta mokslo pažanga, tačiau pabrėžiama, kad doktorantų rengimas turi atitikti rinkos poreikius, kurie yra platesni už universiteto, kadangi jaunajam mokslininkui reikalingos ne tik tyrimų kompetencijos, bet taip pat svarbu įgyti ir perkeliamųjų įgūdžių. Tačiau edukologijos doktorantai pripažįsta, kad jiems trūksta tiek mokslinių diskusijų su profesoriais, tiek su kolegomis; taip pat pastebima, kad doktorantai tik teoriškai suvokia, kokios kompetencijos jiems būtinos bei kiekvienas individualiai ieško kelio joms pasiekti. Straipsnyje siekiama išsiaiškinti, kiek pagal edukologijos daktarui numatytas kompetencijas parengti moduliai atitinka šių dienų reikalavimus planuojant bei vykdant mokslinius tyrimus. Darbe aptariamas parengtų modulių suderinamumas su edukologijos daktaro kvalifikacijos aprašu bei nustatoma, ar parengti moduliai padeda doktorantams jų veiklos metu siekti numatytų kompetencijų. Atliktoje apklausoje dalyvavo 32 doktorantai. Gautų duomenų analizė atskleidė, kad doktorantams jų veiklos metu labai svarbu naujos žinios, pabrėžiama mokslinių diskusijų, pagrįstų loginiu mąstymu, su profesoriais bei bendradarbiavimo galimybė su kitų aukštųjų mokyklų doktorantais nauda. Dalyvavimas testuojant modulius doktorantams iš dalies arba visiškai padėjo giliau įžvelgti edukologijos mokslo lauką, parodė tarpdisciplininių tyrimų galimybes, taip pat į kompetencijas orientuota modulinė programa padėjo konsoliduoti savo intelektines pastangas bei patikslino mokslinės veiklos prasmingumą.Reikšminiai žodžiai: Edukologijos daktaro kvalifikacijos aprašas; Mokslininko kvalifikacija; Kompetencija; Tarpdiscipliniškumas; Modulinė programa; Qualification portfolio for doctors in education science; Researcher qualification; Competency; Interdisciplinary; Module programe.
ENThe analysis of the European documents makes it evident that the major component of doctoral programmes has been research based advancement of science; however, it has been emphasised that preparation of doctoral students should meet market demands which are broader than university demands as a young researcher needs to acquire transferable skills together with research competencies. Doctoral student's as researcher's qualification is the highest level (level eight) qualification, it manifests itself in the ability to use the acquired knowledge properly in various complex situations, to be able to plan and implement complicated projects taking into account the changing nature of knowledge. As the evidence of the achievement of the highest level, a doctoral student must demonstrate broad range skills at the end of the doctoral studies, presenting the outcomes of the research work, i.e. the dissertation; the assessment of the research work takes into account the doctoral student's ability to reveal the complexity of the research problem, to prepare research design and implement it, choosing appropriate research methods, to interpret the research findings and present proper research conclusions preparing the research findings for dissemination. [From the publication]