Tėvų emigraciją patyrusių vaikų asmenybiniai bruožai ir jų emocinį ugdymą sąlygojantys socialiniai mitai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tėvų emigraciją patyrusių vaikų asmenybiniai bruožai ir jų emocinį ugdymą sąlygojantys socialiniai mitai
Alternative Title:
Children's, who have experienced parent emigration, personal features and social myths predetermining their emotional education
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 1 (17), p. 70-74
Summary / Abstract:

LTŠalia egzistuojančių neigiamų migracijos pasekmių (tokių kaip gyventojų skaičiaus mažėjimo, amžiaus struktūros deformacijų, nutautėjimo ar protų nutekėjimo, darbo jėgos trūkumo) labiausiai išryškėja šeimos institucijos pažeidžiamumas, o ypač vaikų. Neretai tenka matyti ir girdėti paskirus atvejus Lietuvoje, kai vaikai mokyklose savo agresyvumu jaukia bei šokiruoja visą edukacinę bendruomenę; netgi savo išpuoliais grasina fiziniam bendraamžių saugumui, o ne retai jį ir pažeidžia. Galiausiai prieinama prie to, kad šie agresyvūs vaikai gyvena giminaičių prieglobstyje, nes tikrieji tėvai yra išvykę uždarbiauti į užsienį. Taigi vien šie faktai byloja apie tėvų emigracijos neigiamas pasekmes paliktų vaikų socializacijos (savi)raidai. Todėl šiame straipsnyje, remiantis Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos statistiniais duomenimis bei atliktais tyrimais su tėvų emigraciją patyrusiais vaikais, pristatomos emigracijos Lietuvoje tendencijos, socialiniai jos raidos bei dinamiškumo veiksniai. Taip pat bandoma nustatyti emigraciją patyrusių jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų tam tikras asmenybinius (emocinių išgyvenimų, elgesio) bruožus ir atskleisti visuomenėje vis dar praktikuojamus emocinio ugdymo mitus, neretai apsunkinančius tokių vaikų psichosocialinę bei edukaciškai kryptingą gerovę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Emigracija; Emigrantų vaikai; Emocinio ugdymo mitai; Emigration; Children of emigrants; Myths of emotional education.

ENFirstly this paper deals with statistical data from Lithuanian Parliament on emigration issues, i.e. tendencies of vast emigration among the Lithuanians, peculiarities of social development and dynamism. Secondly, some personal features (e.g. loneliness, aggressiveness, withdrawal, emotional liability, latent behavioural issues etc.) of primary school children, who have experienced their parents' emigration, have been revealed within this research as well. On the other hand, according to N. Chomsky, J. James, R. Friedman and L. Matthews, there are still many predominant social myths on emotional education especially of those emigration children, when society in most cases does not accept negative emotions of others rather than deals with them openly and sincerely. Thus, in such an individualistic context/perspective, children usually suffer not only loss of their loving ones (even though for a short period of time), but also denial of their own natural negative feelings from outside. Such socio-cultural phenomenon affects children's socialization emotionally and behaviourally (cognitive aspect was not the object of this survey). [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18672
Updated:
2018-12-17 12:18:15
Metrics:
Views: 39    Downloads: 12
Export: