LTStraipsnyje aptariamas vienas paveikslas - Sedos bažnyčioje esantis dvipusis Klūpančio Jėzaus atvaizdas (reverse - Pieta, XVII a. II p.), kadaise buvęs procesijų altorėlyje. Tyrinėjant šį įdomų ir Lietuvoje retos ikonografijos paveikslą, pamažu atsiskleidė unikali kulto istorija, kuri kartu yra tipiška ir būdinga visai Baroko epochai. Šio kūrinio pavyzdžiu įvairiais aspektais aptariami altoriniai baroko stiliaus paveikslai: kūrimas pagal grafikos kopijas, procesijų ir altorių paveikslų santykis, asmeninės iniciatyvos vaidmuo skleidžiant atvaizdo kultą, atvaizdų garsėjimas malonėmis, jų dengimas aptaisais ir votų aukojimas, tapytų ir grafinių kopijų plitimas, taip pat paveikslo santykis su bažnyčios liturginiu gyvenimu ir neliturginėmis religinėmis praktikomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Seda; Sakralinė; Paveikslai; Ikonografija; Iconography.
ENThe article discusses one painting – the two-sided Kneeling Jesus, existing in the church of Seda (the reverse - Pieta, the second half of the 17th century), which once was in the procession altar. The examination of this interesting painting of the iconography, untypical of Lithuania, gradually revealed the unique story of cult, which is both typical and characteristic of the entire Baroque period. Using the example of this creation, altar paintings of the Baroque style are discussed in different aspects: creation according to the graphic copies, the relation between the processional and altar paintings, the role of personal initiative in disseminating the cult of image, fame of images by favours, their casing, spread of painted and graphic copies, as well as the relation between the painting with the liturgical life and non-liturgical religious practices.